Cyclus dag 52

<p>Hoi,</p><p>Gestopt in november met de pil, eerste cyclus duurde 49 dagen. Nu zit in op dag 52.</p><p>En nog maar 1 keer echt ongesteld geweest in december.</p><p>Meer mensen ervaring hiermee? Is dit nog ontpillen? Hoe kan het dat dat zolang duurt.</p>
 
Wat vervelend dat het zo lang duurt. Weet je hoe je cyclus was voor je aan de pil begon?

Ik ben zelf ruim een jaar geleden gestopt met de pil, de eerste cyclus had ik netjes een ronde van 28 dagen en daarna werden ze steeds langer, de langste duurde 60 dagen. Een half jaar geleden startte ik met teunisbloemolie en de zwanger worden capsules van etos (diegene met monnikspeper erin) die hebben ervoor gezorgd dat mijn cyclus wel weer regelmatiger en korter werd. Gemiddeld zit ik nu op 30 a 34 dagen.

Het kan goed zijn dat je lichaam nog op orde moet komen na het slikken van de pil, ik zou het nog even aankijken en wie weet trekt het uit zichzelf weer wat recht!
 
Ik herken dit. Was gestopt in juli 2018 was pas jan 2019 voor het eerst ongesteld geworden, dan weer 3 maanden later, dan weer 4 maanden. Pas in 2020 had ik een sooooort regelmatige cyclus maar die verschilde ook heel erg. Tussen de 34-43 dagen. Ontpillen duurt van een jaar maar hangt ook vanaf hoe lang je het hebt gebruikt en hoe je snel je lichaam herstelt
 
@leonie-xxx
Waar is dat goed voor die teunisbloemolie? En welke heb jij (start ik hier nu best ook mee?)
Ik slik nu alleen foliumzuur vd kruidvat.
 
 
Hee ik had dat ook, toen ik stopte met de pil.
Eerste keer 38 dagen en daarna 55 en toen 49 . Werd steeds minder. Maar teunisbloemolie maakte het weer langer dus zou niets nemen. 
Ik was in juni gestopt en in januari positieve test. Heb wel ovulatietesten gebruikt omdat je anders de ovulatie niet weet met zon gekke cyclus
 
Hier werd het ook eerst steeds langer, en daarna steeds korter weer. Al met al duurde het een jaar, daarna was ik zwanger. Ik had ook even teunisbloemolie gebruikt maar daar werd mijn cyclus ook alleen maar langer van, dus ik zou het ook niet aanraden. Mijn darmen werden er ook niet vrolijk van overigens.
 
Wat ik heb begrepen is dat ontpillen wel echt 1+ jaar kan duren, komt omdat je hormonen in de war zijn dankzij het pilgebruik. Om dit op gang te helpen gebruik ik zelf vanaf menstruatie tot vruchtbare dagen aswaganda (cortisolverlagend), DIM (reguleert oestrogenen) en NAC (ivm vacc). Monnikspeper hoor ik veel goede dingen over, maar dit gebruik ik zelf niet. Bovenstaande kun je beter niet nemen als je zwanger bent en ook sla ik de voedingsmiddelen die afgeraden worden tijdens een zwangerschap over vanaf m’n vruchtbare periode. Ik heb wet cupping gedaan en verder nemen ik en mijn man om de dag vit C, D, E, biotine, kelp, foliumzuur, algenolie en zink, maar gezond eten en verse producten gebruiken is het allerbelangrijkste. Verder kun je alleen maar afwachten, je niet te druk maken en hopen dat het jou gegund is. Veel geluk ??
 
Terug
Bovenaan