cyclus en zwanger worden na miskraam/curretage

Hallo iedereen,

Ik heb eigenlijk een paar vraagjes..
Ik zal me eerst even voorstellen, ben nieuw heir op het forum. Ik ben 24 jr en heb op 24 aug een curretage gehad ( zou toen 11 wkn zijn) en had pas echo met 10 wkn...toen ik dus te horen kreeg dat het al gestopt was met groeien na 8wkn ( het was een ongelukje maar zeer gewild!). Grote schok en alles ging heel snel, maar wel goed uiteindelijk.
We wilde heel graag snel weer zwanger worden, maar mn ongesteldheid bleef uit...7 wkn lang werd 13 okt ongesteld (!) Heb er eigenlijk 1 overgeslagen, zeggen ze dan. Daarna ben ik eindelijk met een normalere cyclus verder gegaan (33dgn op 14 nov).
Heb met ovulatietesten geschat en dat lukte, ik word dus als het goed is 16 dec ongesteld ( of zwanger liefst ofcourse) Maar dat is als ik uit ga van een cyclus van 33 dgn...ik kan me niet meer goed herinneren hoeveel ze voor mijn zwangerschap waren namelijk. Want ik lees hier en daar dat na curretages/miskramen je cyclus behoorlijk in de war kan zijn, dus ene maand 28 dgn dan weer 30 enz enz...
Dus wie weet is mn cyclus deze maand 28 dgn ofzo...dan zou ik dus al overtijd kunnen zijn?

Ik vind dit gereken zo lastig en moeilijk om niet te ongeduldig te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al vroege zwangerschapstesten gedaan, maar waren negatief :( maar ik voel ook niet alsof ik ongesteld ga worden, maar mss is dat wel tussen mn oren???
Heeft iemand antwoorden of ervaringen die misschien gelijk zijn??

liefs fafje

je lichaam heeft ook tijd nodig om weer te herstellen.gewoon lekker rustig aan doen.
het komt wanneer het komt.
ik snap dat je zo snel mgelijk weer zwanger wilt zijn,maar focus je daar niet te veel op want het is niet bij iedereen gelijk weer raak.
zoals ik al zei,het komt wanneer het komt.
waarom rekenen eigenlijk??

groetjes

Ja je hebt ook gelijk..en ik bedoelde met rekenen...mijn cyclus, die zo in de war kan zijn na die curretage...hoor bij sommige is ie gelijk constant en sommige doen er maanden over maar oke, ik zal gewoon geduld moeten hebben.

liefs

hallo,

nou mag ik je een geruststelling geven,
mijn naam is robyn en ben 23jaar.
ik heb nu 2 gezonde kindjes en netjes getrouwd.
maar naar mijn eerste bevalling ben ik 18maanden lang ongesteld geweest en toe zijden ze dat het tussen me oren zat niemand die me wou helpen.
ook in het ziekhuis niet ze hebben geneens een onderzoek gestart.
maar awel al bij al daarna ben ik zwanger geweest is afgekomen met 7weken lag ook in de w.c pot helemaal schoon geen druppel bloed, ja 2weken later pas heel raar maar de huisarts zei dat dat meer voor kwam.
in 2008 ben ik van mijn zoontje bevallen en alles was goed niks aan de hand alleen die menstruatiecyclus was zo verschillend bij mij,
de dagen kon ik nooit op rekenen of het er nou 27, 28 of 30 dagen of meer was geen id.
maar ik was ook gerust 2 a 3 weken ongesteld en 4 a 5 weken niet.
daarna in begin februari ben ik zwanger geraakt maar was weer een miskraam verloren met 12weken (19_04-2010)
toen hebben ze me moeten schoonmaken in het ziekhuis en ddaarna was mijn menstruatie goed, netjes 6 a 7 dagen ongesteld en een cyclus van 30 dagen.
Ik wist gewoon niet wat me overkwam.
VRAAG ANDERS EENS OF ZE JE BAARMOEDER EEN KEER WILLEN SCHOONMAKEN)
Maar kan u nou vertellen, was niet de bedoeling maar ben bijna 9 weken zwanger (wel bang voor weer een miskraam)

ik hoop je een beetje geholpen te hebben.

groetjes

Hallo allemaal,

Ik ben hier nu ook nieuw op het forum.
heb een dochter van 2.5 en gister een miskraam gehad na 11 weken zwangerschap. Ook wij hebben bij de 10-weken echo te horen gekregen dat de baby na 8 weken gestopt was met groeien.Ook een ongelukje, maar zeer welkom. Na eergisteren met pillen de miskraam te hebben opgewekt, zette het gisteren door en heeft de gyn het vruchtzakje kunnen verwijderen, curettage was gelukkig niet nodig.
Op dit moment heb ik alleen wat buikpijn en onwijze stemmingswisselingen; Het ene moment heb ik er vrede mee en ben ik blij dat we een mooi gezond meisje hebben en het andere moment kan ik niet ophouden met huilen...

We zijn er wel uit dat we nog wel gaan voor toch een broertje of zusje voor onze meid, maar het komt zoals het komt.

groetjes

hoi allemaal,
sinds vandaag nieuw op dit forrum, ik moet ook even ergens wat dingen kwijt, vorigjaar eind december kwam ik er achter dat ik zwanger was 12e we waren helemaal in de wolken, en ik voelde me nog nooit zo bijzonder, ook met al die kwaaltjes, maar als snel kwam er een einde aan het geluk en kreeg ik de 17e een bloeding, ik was alleen thuis en erg in paniek, 's avonds veel moeten huilen waarom weet ik niet eigenlijk.... de bloeding leek ook op een hevige menstruatie, met van te voren hevige buikpijn.de 31-12 hadden we een afspraak bij de verlosk. zij contateerde dat ik niet meer zwanger was.nou ik geloof dat ik toch nog een keer op instorten stond, maar, ik probeerde me stoer te houden en nuchter te denken, maar thuis brak ik toch.....nu vraag ik me af wanneer ik mijn eerste menstruatie moet krijgen, ik hoop wel op kort temijn weer in verwachting te mogen raken.....zijn er mensen die dit herkennen?
gr.

Hoi,

Ja heel herkenbaar. In 2013 ook een miskraam gehad en dat heeft er mede voor gezorgd dat ik in een depressie terecht kwam. Mijn menstruatie begon weer direct zoals het normaal ook was. Door mn psychische klachten heeft het ruim een jaar geduurd. Pas toen ik zelf weer op de rit zat was ik binnen een maand zwanger. Inmiddels ben ik bevallen van een heerlijke dochter 2 weken geleden.

Sta jezelf vooral toe om door die emoties heen te gaan. Het is gewoon een rouwproces.
Sterkte

Terug
Bovenaan