Cyclus koppelen overdag

<p>Hooooi, </p><p>Mijn dochter is afgelopen week 1 jaar geworden dus eigenlijk geen baby meer maar zo voelt ze wel... </p><p>Vanaf een maand of 3 tot een maand of 2 geleden deed zij overdag enkel 30 minuten slaapjes. Ik maakt geen ritme voor haar en dacht dat ze dat uiteindelijk zelf wel zou regelen. Inmiddels met veel frustratie bij beide kanten erachter gekomen dat ik dit ritme echt heel strak voor haar moet neerzetten. </p><p>Nu kan ze inmiddels slaap koppelen overdag en langzaam lijkt de 30 minuten alarm eruit te gaan. Vaak word ze nog even wakker en jammert eventjes en valt daarna weer in slaap voor nog een uurtje. </p><p>Als dat alarmpje er echt uit is en gewend is dat ze koppelt, worden de wakkertijden dan ook weer wat flexibeler of moet ik altijd heel strak op tijd zitten om haar te kunnen laten koppelen? </p><p>Wat zijn jullie ervaringen daarmee? </p><p>Liefs </p>

Ik neem aan dat je met alarm bedoelt dat je dochter haar alarm aanzet na 30 minuten? ?
ik zou het voorlopig even zo laten als je op de goede weg bent. Vooral niet te snel willen veranderen. 

Mijn dochter is ook net 1 jaar geworden en doet het ook heel goed op vaste slaaptijden. Ze slaapt van 9.30-11.00 en van 14.00-16.00. Om 16.00 maak ik haar wakker als ze zelf niet wakker wordt zodat ze om 19.00 uur weer kan slapen. 
een kwartiertje eerder of later kan nog wel maar laatst had mijn vriend haar tot 10.30 opgehouden 'omdat ze niet aangaf dat ze moe was'. En toen sliep ze dus niet. De dag erna volgens 'schema' om 9.30 uur en gelijk vertrokken. Ons kindje doet het daar dus heel goed op. 

Zou t eerst zo laten en dan na een tijdje eens kijken of ze wat langer kan opblijven oid, als dat je doel is. 

Mijn zoontje is afgelopen week ook 1 jaar geworden en sliep vanaf 6/7 mnd ongeveer ook goed op vaste tijden. 2 slaapjes, eentje om 10 en eentje om 14 ongeveer. Hield eigenlijk de wakkertijden niet meer zo in de gaten, omdat ik merkte dat het vaste ritme voor hem veel beter werkte dan telkens een vast aantal uur wakker aanhouden, maar dit zal voor elk kind wel wat verschillen!
Nu slaapt hij sinds een weekje nog 1 keer per dag, ook op vaste tijden. Enige dat we wel al deden (en nu nog steeds zullen doen) is hem heel soms, als hij bijv echt heel vroeg wakker is 's ochtends) ietsje eerder op bed leggen voor zijn (eerste) slaapje. 
Succes!

Mag ik vragen hoe jullie de omschakeling van de wakkertijden naar vaste tijden hebben gedaan? 
Mijn man snapt de wakkertijden niet zo goed dus als ik aan het werk ben, gaat ze of veel te vroeg of veel te laat en dus uiteindelijk de auto in omdat hij haar niet in slaap krijgt dan. 
Is dat gewoon soort van doorzetten om haar in slaap te laten komen elke dag weer? 
En haha jaa haar interne 30 minuten alarm ?

Denk dat het gewoon een kwestie van uitproberen is. t ene kindje kan wel 3/3,5 uur wakker zijn. Die van mij wil bij wijze al na 2/2,5 uur weer slapen. 

Ik weet niet hoelaat ze wakker wordt maar als ze bijvoorbeeld om 7 uur uit bed gaat probeer haar dan eens om half 10 er weer in te leggen. Je kan t altijd met een kwartiertje verlengen of vervroegen. Afhankelijk van hoelang ze slaapt kijk je naar de middag. Als ze van 9.30-10.39 slaapt kan ze denk ik om 13.30/14.00 er wel weer in. Maar wat ik zeg elk kindje is anders. Gaat ze ook naar een opvang? Hoe is het dan daar?

mijn dochter gaat naar de opvang. Alle kindjes van haar leeftijd gaan rond 13.15 naar bed. Mijn dochter houden ze tot 14.00 uur op. Want ze slaapt nog niet om 13.15 en anders is de namiddag te lang voor haar. 

het is best wel een puzzel! Wij hebben ook flink gestoeid hoor, zeker toen rond 7 maanden het 3e slaapje eraf ging. 

Probeer het dagelijks en dan zal je merken wat werkt, al kan het even duren. Ik zou trouwens persoonlijk niet gaan auto rijden. Ik zou haar er dan even uithalen en een half uurtje later weer proberen. Dan leert ze misschien dat het bedtijd is.. succes ?

Rondrijden is ook niet mijn voorkeur maar ik ben dan weg dus kan vrij weinig.. 
Op de opvang is ze vaak enkel einde van de middag. We hebben het nu ook zo dat ze pas na haar middag slaap gaat zodat ze die op een goede manier kan doen. Daar slaapt ze nog steeds 30 minuten. 
Ik ga eens kijken of ik een vastere tijden patroon in kan krijgen zodat het voor manlief ook wat makkelijker word en ook voor mijn eigen indeling van de dag :) 

Terug
Bovenaan