Cyclus na bevalling?

<p>Hoi hoi, </p><p style="text-align: left;">Misschien een rare vraag maar hoe is jullie cyclus na de bevalling?</p><p style="text-align: left;">Ik ben op 31 oktober bevallen en vorige maand voor het eerst mijn menstruatie gehad (na 5 maanden dus..). Nu deze maand weer ongesteld geworden maar dit duurd nu al 2 weken en lijkt nog niet ieder moment over te gaan ?..</p><p> </p><p>Zal dit er bij horen? Begin me toch wel beetje zorgen te maken nu.. </p>

Hoi! Hier ook een drama na de bevalling. Wel een spiraal laten plaatsen met 4 maanden maar geloof niet dat het daardoor komt. Ook continu bloedingen, dacht ik dat het voorbij was bloedde het de volgende dag zo weer. Nu bijna 8 maanden verder en het lijkt normaal te zijn. Wel langer ongesteld dan voorheen, nu 7 dagen eerst 3/4 en met meer pijnklachten. Ook rond de 14e dag krampen en af en toe een beetje bloedverlies. Verder netjes om de 28 dagen. 

Denk dat het toch wel echt normaal is voordat je lichaam weer functioneerd zoals voorheen. De een heeft meer geluk hierin dan de ander ben ik bang haha.
Succes! 

Geef je borstvoeding of flesvoeding?
Ik heb 2 kindjes. Beide keren flesvoeding gegeven. Beide keren was ik exact 6 weken na de bevalling weer voor het eerst ongesteld. Ik zat direct weer in een goede cyclus van 28-30 dagen. Maar mijn menstruaties waren wel heel heftig, dagenlang zwaar bloedverlies en soms binnen 1 minuut compleet doorgelekt terwijl ik maandverband en ern tampon in had...Na 3 regelmatige cyclussen ben ik weer begonnen met de pil, maar de heftige menstruaties bleven.
De jongst is nu 9 maanden en de laatste 2 maanden is het wat rustiger en het bloedverlies minder. Dus het heeft wel zo'n 7 maanden geduurd voordat het bloedverlies weer 'normaal' was. Hopelijk zijn jouw menstruaties gauw weer normaal, geef je lichaam minimaal 9 maanden de tijd om te ontzwangeren en weer in een regelmatige cyclus te komen.
Die 9-maanden regel lijkt onzin, maar ik merk hier echt bij beide kindjes dat ik me na 9 maanden ineens weer mezelf voel, weer zjn heb ik seks, mn lijf weer oke voelt etc... bizar, maar het is voor mij écht 9 maanden ontzwangeren!

Geef je borstvoeding of flesvoeding?
Ik heb 2 kindjes. Beide keren flesvoeding gegeven. Beide keren was ik exact 6 weken na de bevalling weer voor het eerst ongesteld. Ik zat direct weer in een goede cyclus van 28-30 dagen. Maar mijn menstruaties waren wel heel heftig, dagenlang zwaar bloedverlies en soms binnen 1 minuut compleet doorgelekt terwijl ik maandverband en ern tampon in had...Na 3 regelmatige cyclussen ben ik weer begonnen met de pil, maar de heftige menstruaties bleven.
De jongst is nu 9 maanden en de laatste 2 maanden is het wat rustiger en het bloedverlies minder. Dus het heeft wel zo'n 7 maanden geduurd voordat het bloedverlies weer 'normaal' was. Hopelijk zijn jouw menstruaties gauw weer normaal, geef je lichaam minimaal 9 maanden de tijd om te ontzwangeren en weer in een regelmatige cyclus te komen.
Die 9-maanden regel lijkt onzin, maar ik merk hier echt bij beide kindjes dat ik me na 9 maanden ineens weer mezelf voel, weer zjn heb ik seks, mn lijf weer oke voelt etc... bizar, maar het is voor mij écht 9 maanden ontzwangeren!

Jep hele andere cyclus!
Voorheen altijd netjes 28 dagen, en hevige buikpijn tijdens menstruatie..
Nu al sinds de bevalling (14 maanden geleden) onregelmatige cyclus varierent van 26 tot 40 dagen, hele pijnlijke eisprong en geen menstruatie pijn meer ??‍♀️

Toch wel fijn om te lezen dat het bij jullie ook opeens zo anders is! Hoe vervelend het ook is natuurlijk...
Ik geef trouwens flesvoeding en vond het al erg lang duren voordat ik weer ongesteld werd maar na wat speurwerk had ik wel gevonden dat dit vrij normaal is. Alleen het feit dat ik er nu al 2 weken last van heb zat me dwars. Ook omdat ik precies deze ronde weer met de pil begonnen ben.
Zal er helaas wel bij horen allemaal! Heb gelukkig geen buikpijn maar ben dat vloeien nu wel zat haha..
Nog 3 maanden ontzwangeren te gaan. Al gaat 't verder gelukkig wel steeds beter en voel ik me idd steeds meer mezelf :) 

Terug
Bovenaan