Geef je borstvoeding of flesvoeding?
Ik heb 2 kindjes. Beide keren flesvoeding gegeven. Beide keren was ik exact 6 weken na de bevalling weer voor het eerst ongesteld. Ik zat direct weer in een goede cyclus van 28-30 dagen. Maar mijn menstruaties waren wel heel heftig, dagenlang zwaar bloedverlies en soms binnen 1 minuut compleet doorgelekt terwijl ik maandverband en ern tampon in had...Na 3 regelmatige cyclussen ben ik weer begonnen met de pil, maar de heftige menstruaties bleven.
De jongst is nu 9 maanden en de laatste 2 maanden is het wat rustiger en het bloedverlies minder. Dus het heeft wel zo'n 7 maanden geduurd voordat het bloedverlies weer 'normaal' was. Hopelijk zijn jouw menstruaties gauw weer normaal, geef je lichaam minimaal 9 maanden de tijd om te ontzwangeren en weer in een regelmatige cyclus te komen.
Die 9-maanden regel lijkt onzin, maar ik merk hier echt bij beide kindjes dat ik me na 9 maanden ineens weer mezelf voel, weer zjn heb ik seks, mn lijf weer oke voelt etc... bizar, maar het is voor mij écht 9 maanden ontzwangeren!