Cyclus na curettage

Hoi dames,

Hoe lang kan het duren voordat je weer ongesteld wordt na een curettage? Ik ben inmiddels 31 dagen geleden gecuretteerd en nog niet ongesteld. Voorheen had ik altijd een cyclus van 25 dagen dus ik verwachtte het inmiddels wel een beetje eigenlijk.
Wat is normaal? Ik wil me niet onnodig zorgen maken maar heb echt geen idee of het langer kan duren dan anders na zo'n curettage, en of je dan daarna weer regelmatig ongesteld wordt en dat soort dingen...
Ik zou graag weer een normale menstruatie hebben zodat ik weet dat alles wel gewoon werkt zeg maar.
Ik hoop dat jullie wat ervaringsverhalen hebben!

Hallo

Ik ben 29 december gecurreteerd en was na 29 dagen weer ongesteld (normaal 28 dagen). Maar ik denk dat het ook afhankelijk is van hoelang je nog gevloeid hebt na je curretage. Dit was bij mij maar 1 dag.
Ik heb geen idee of ik nu weer een normale cyclus heb omdat ik pas 1 keer ongi ben geweest. Wacht maar gewoon af, volgens mij is het niet raar als het wat langer duurt.
Als je na 6 weken nog niet ongi bent zou ik contact op nemen met de vk.

Succes verder.

Gr Zevra

Hoi Suzan,

Helaas ben ik een ervaringsdeskundige. Ik ben nu voor de 3e maal gecureteerd en de eerste 2 maal kwam mijn menstruatie na 6weken. terwijl ik normaal op de 4w zit. Daarna was echter de menstruatie meteen weer regelmatig om de 4w. Na de curettage gaan eerst je zwangerschapshormonen nog uit je bloed voordat de cyclus weer op gang komt vandaar.
NU ben ik inmiddels 3 1/2 week na mijn laatste curettage en benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren. Ik hoop heeel lang want we gaan er nu direct weer voor!
liefs Roos

Hoi Suzan

Ik heb vorig jr met 12wk een miskraam gehad gevolgd
door een curritage in in nov nog een keer met 8wk in
dat is spontaan op gang gekomen.Beide keren heeft
het 5wk geduurd voor ik weer ongi werdt,Deze cyclus
heb ik normaal ook dus ik liep gelijk weer goed.Maar
sommige vrouwen schijnen er veel langer over te kunnen
doen.Maar kan het niet zijn dat je weer zwanger bent
want dat hoor je heel veel naar een miskraam.?Ik hoop
dat je gauw weer ongi wordt of zwanger bent natuurllijk
zodat je weer vooruit kunt.

Groetjes anita

Bedankt voor jullie reacties! En inmiddels ben ik, 2 dagen geleden, weer ongesteld geworden... Toch wel een opluchting, want ik wist vrijwel zeker dat ik niet weer zwanger kon zijn, en vond het toch wel weer tijd worden. Het heeft bij mij 34 dagen geduurd na de curettage, maar zo'n 5 weken hoorde ik ook al bij een aantal andere dames. Dus dat zal wel normaal zijn, denk ik!

Terug
Bovenaan