Cyclus na curretage

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik waag toch nog eens een berichtje op dit forum.<br />Half april had ik een positieve zwangerschapstest, helaas bleek dit bij de eerste echo in mei te gaan om een zgn "windei", een leeg vruchtzakje. Velen van jullie zullen dit herkennen, maar de wereld viel onder ons weg.</p><p>Helaas had ik na misoprostol en 5 weken vloeien alsnog een curretage nodig dit was begin juni. Precies volgens mijn cyclus zoals altijd op dag 28 de eerste menstruatie na miskraam gekregen dus ik was vol hoop dat in ieder geval die cyclus onveranderd was.</p><p>Echter nu de maanden juli, augustus en september allen (helaas ongesteld:( ) cyclus van resp. 29-31-30 dagen.</p><p>Herkennen jullie dit?</p><p>Ik word ontzettend onzeker, nog steeds is al het vertrouwen in mijn lichaam weg en ben ik bij elke menstruatie een week van slag van verdriet en bang dat het nooit meer zal lukken.</p><p>liefs I</p>

Hoi,

Ik liep zelf in het ziekenhuis om zwanger te worden. Vanwege Corona deden zij geen afspraken meer op de poli, zo gaven zij mij groen licht iedere maand.

De laatste keer heb ik zelf mijn cyclus bijgehouden in mijn telefoon, zo berekend hij je meest vruchtbare dagen. Zelf had ik ook een temperatuurcurve uitgeprint (kun je vinden op Google), iedere ochtend voor je het bed uitstapt meet je je temperatuur (vaginaal). In het begin van je cyclus loopt dit altijd heel erg uit een. Op een geven moment zie je de curve (temperatuur) steeds meer omhoog gaan, dit zal zijn wanneer jij ongeveer je eisprong zult hebben. Als je temperatuur is gedaald, betekend dit dat je je eisprong hebt gehad. Houd hierbij ook het schema van je app of telefoon (op iPhone houd hij het ook bij) erbij. Hierna gaat je temperatuur weer omhoog en voor je ongesteld moet worden weer omlaag. Ik heb dit zelf 3 maanden gedaan. Bij de 3e cyclus ben ik zwanger geraakt. Het is een klusje om het iedere dag bij te houden, zelf vergat ik het ook soms. Maar het heeft mij wel geholpen. Ovulatietesten zijn niet heel betrouwbaar naar mijn gevoel omdat de test soms 2 weken positief aangaf.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Niet de moed opgeven! Ik heb er zelf 1,5 jaar over gedaan na mijn curettage.

Terug
Bovenaan