Cyclus na curretage

Hoi, ik maak toch even een nieuwe topic aan in de hoop dat iemand met me mee wilt denken.<br />29 januari curretage vanwege missed abortion (weinig bloedverlies en zover ik weet helemaal schoon)<br />8 februari positieve clearblue ovulatietest na voelbare symptomen (daarvoor helaas niet getest) en gemeenschap gehad<br />9 februari positieve ovulatietest<br />10 februari negatieve ovulatietest<br />Vandaag 14 februari negatieve ovulatietest, maar positieve clearblue zwangerschapstest 1-2 weken<br /><br />Nu dacht ik dat mijn cyclus weer op gang zou zijn, maar heb ik te vroeg gejuicht? En kan het zijn dat de ovulatietest weer negatief is na een curretage en zwangerschapstest positief?<br />Alvast bedankt voor het meedenken!<br /><br /><br />

Het zou vrij vlot zijn om nu al een positieve test te hebben als je eisprong pas 9/10 februari was, heb je in de tussentijd ook nog een zwangerschapstest gedaan? Zeker als er nog weefselrestjes zitten kan een zwangerschapstest nog best een tijdje positief uitslaan (en hoewel dat vaak gepaard gaat met positieve ovulatietesten hoeft dat helemaal niet). Maar het is zeker ook mogelijk dat je wel alweer zwanger bent, zeker als je wel negatieve zwangerschapstesten hebt gehad in de tussentijd. Hopelijk is het in elk geval snel goed raak!

Vervelend dat je een currettage hebt moeten ondergaan! Heb je al een negatieve zwangerschapstest gehad na je missed abortion? Als je dat nog niet hebt gehad zou het goed kunnen dan je HCG nog in je lichaam zit en daarom nu een positieve test hebt zo snel. Het duurt namelijk wel even voordat hCG uit je lichaam verdwenen is. Ik duim natuurlijk voor je mee dat je cyclus al weer op gang is.

[quote quote=10409745]Het zou vrij vlot zijn om nu al een positieve test te hebben als je eisprong pas 9/10 februari was, heb je in de tussentijd ook nog een zwangerschapstest gedaan? Zeker als er nog weefselrestjes zitten kan een zwangerschapstest nog best een tijdje positief uitslaan (en hoewel dat vaak gepaard gaat met positieve ovulatietesten hoeft dat helemaal niet). Maar het is zeker ook mogelijk dat je wel alweer zwanger bent, zeker als je wel negatieve zwangerschapstesten hebt gehad in de tussentijd. Hopelijk is het in elk geval snel goed raak!

[/quote]Hoi ElsieJoy, bedankt voor je reactie. Je had al eens eerder gereageerd in mijn vorige topic ?

Ik had de positieve zwangerschapstest vanmorgen niet verwacht. Ik heb 10 februari ook een zwangerschapstest gedaan van de trekpleister (gelijk met de tweede keer ovulatietest) en die was hééél licht positief. Ik heb geen spierwitte test in handen gehad, maar nu dus nog wel de clearblue met 1-2 weken. Vind het wel raar dat de ovulatietesten zo mooi 2 dagen positief waren en daarna alleen nog maar negatief.

Er zit niks anders op dan afwachten denk ik, weet nu even helemaal niet waar ik aan toe ben. Misschien toch iets te vroeg begonnen met alles.

[quote quote=10409747]Vervelend dat je een currettage hebt moeten ondergaan! Heb je al een negatieve zwangerschapstest gehad na je missed abortion? Als je dat nog niet hebt gehad zou het goed kunnen dan je HCG nog in je lichaam zit en daarom nu een positieve test hebt zo snel. Het duurt namelijk wel even voordat hCG uit je lichaam verdwenen is. Ik duim natuurlijk voor je mee dat je cyclus al weer op gang is.[/quote]Hoi, bedankt voor je reactie! Ik heb er niet aan gedacht eerder een zwangerschapstest te doen, maar doordat ik het idee had mijn ovulatie te voelen wel een ovulatietest. En deze waren toen ook nog eens precies op die twee dagen positief. Ik had daarom goede hoop.

10 februari had ik naast de positieve ovulatietest een hééél licht positieve zwangerschapstest van trekpleister. Nu dus vandaag 1-2 weken met clearblue zwangerschapstest, maar negatieve ovulatietest.

[quote quote=10409753]Ik vrees dat het nog hcg is van de MA[/quote]Ik ook eigenlijk, maar kan het dan wel zijn dat de ovulatietesten negatief zijn?

Dat kan zeker, tijdens de zwangerschap van mijn zoontje had ik nog een berg ovulatietesten liggen en heb ik een paar testen gedaan om te kijken of je dan echt altijd positief test, maar dat was bij mij heel wisselend, soms wel, soms niet. Geen idee meer op welke termijn ik toen getest heb.

Terug
Bovenaan