cyclus na doorslikken pil

hallo allemaal,
wat een leuk forum zeg. Ik ben net nieuw en ook pas net gestopt met de pil (7 aug.). De dag dat ik ben gestopt ben ik meteen ong. geworden. Het was een normale menstruatie. Uit de vele berichtjes maak ik op dat ik daar op zich al gelukkig mee mag zijn, maar nu begint het aftellen voor de volgende maand pas. Ik heb namelijk voor het stoppen  lange tijd de pil zonder stopweek doorgeslikt, met uitzondering van een hele enkele keer eventjes stoppen als mijn lichaam dat aangaf. Zou dit nog invloed kunnen hebben, ook nu ik wel gewoon meteen ong ben geworden?

verder allemaal heel veel succes en geluk en steun toegewenst op de moeilijke momenten.

hallo, ben net als jij vandaag pas voor het eerst gestart met dit forum,

Ik heb zelf 5 jaar de pil geslikt en ook regelmatig zonder stop week.
In april ben ik gestopt al heb ik wel in mij nog bijna een strip gehad
vanwege vakantie. sinsdien ben ik echter nog pas 1 keer ongi geweest.
Of dit nou komt door het onregelmatig slikken van de pil of doordat ik
zwanger be is voor mij nog zeer de vraag. groetjes piggy

Piggy,
het is allemaal erg spannend he. Ik probeer er aan de ene kant niet meteen te veel mee bezig te zijn, want dan wordt het nu al een obsessie en dat vele denken kan wellicht alleen maar negatief werken, maar aan de andere kant kan ik ook nauwelijks ergens anders aan denken. Ik probeer het allemaal maar op me af te laten komen, maar alle info is welkom.

Werd jij ook meteen na het stoppen ongesteld of pas later?
ik hoop wel dat het eind van de maand gewoon ongesteld is en ik niet ook maanden moet gaan zitten wachten. Deze eerste stap was in ieder geval hoopvol.

hoi iedereen,

aangezien hier zo veel nieuwe reacties zijn plaats ik hier ook maar mijn eerste bericht.

ik heb mijn laatste pil in januari geslikt, 3 maanden voorzichtig geweest   -omdat we nog naar azie op vakantie gingen en dus malariapillen moest slikken- en die maanden ook een belachelijk korte cyclus gehad van soms 19 of 20 dagen. toen 2 maanden niet ongi geweest, en nu gaat het eindelijk sinds 2 maanden goed.

gister/vandaag moet ik het worden, voel me alsof ik het word, schiet alleen nog niet op, en ik las eerdere berichten hier op het forum.... begin toch een beetje te hopen.... plus ook een beetje angstig te worden! (want dan kan ik echt niet meer terug!)

Hoi meiden,

Welkom hier allemaal..!  
Als je stopt met de pil is het normaal dat je eerst een pilbloeding krijgt.. deze kun je niet zien als je eerste ongesteldheid omdat die nog geregeld is door je vorige strip.. Pas als je de pil niet meer inneemt en je lichaam het zelf weer over gaat nemen komt als het goed is de normale cyclus weer op gang..
Afwachten dus wat er de volgende maand gebeurd..
Wens jullie iig ook heel veel succes met zwanger worden en tot notes

Liefs.. Bats  36 jaar
Moeder van drie meiden van 15, 13 en 8 jaar en bezig voor vierde kindje (ronde 10)

Hoi Dan30, volgens mij zat er ongeveer een weekje tussen.

Ook ik probeer er niet teveel aan te denken maar dit lijkt onmogelijk.
In eerste instantie zou ik al blij zijn met een ongi maar nu het al zo
lang duurt hoop ik toch steeds meer op een zwangerschap. ben bang dat
ik dus erg teleurgesteld zal zijn als dit niet zo blijkt te zijn. Zelfs
mijn vriend is er al bijna van overtuigd dat ik zwanger ben. ik hoop
dat ik maandag als ik naar de Huisarts kan, de onzekerheid eindelijk
verdwijnt, maar vooral hoop ik dat ik ook met een negatieve uitslag
niet te zeer teleurgesteld ben.Jij ook sterkte   piggy

Bats, bedankt voor je reactie. Het is dan dus een pilbloeding geweest, maar hoe weet ik dan nu wanneer ik mn eisprong heb? Ik ben halverwege mn strip gestopt omdat mn buik toch al erg aan het rommelen was, maar daarvoor was het zeker een half jaar geleden dat ik even gestopt was. Ik heb nu dus geen enkel idee van mn cyclus. Deze pilbloeding heeft wel even lang geduurd als dat ik normaal ongesteld was, maar hoe ver in mn cyclus zou ik dan nu zijn?? denk afwachten maar wanneer de volgende bloeding komt dan.....

Hey meis..

Het hangt een beetje af wanneer je volgende menstruatie is.. de eisprong is altijd viertien dagen voor je weer opnieuw ongi wordt.. Maar aan sommige tekenen van je lichaam kun je ook merken wanneer je in je vruchtbare dagen zit... Meestal heb je dan wat glibberige doorzichtige afscheiding waar je draden van kunt trekken, en sommige vrouwen waaronder ikzelf voelen de eisprong elke maand... Bij mij voelt het nogal heftig.. Ik was jaren geleden naar de dokter gegaan omdat ik aan een kant zown pijn had dat elke stap door mun buik dreunde... de pijn was zelfs naar onderen toe voelbaar, ik had gewoon een beurs gevoel van onderen.. Na onderzoek kon de dokter niet veel vinden, geen blindedarm of rare dingen aan mijn baarmoeder of eierstokken... Bij nader onderzoek bleek het 'gewoon' om een eisprong te gaan... bij het vrijkomen van zown eitje komt er wat vocht en bloed mee wat bij mij de buikwand erg irriteert... Nu ik weet wat het is elke maand is het makkelijker te dragen...
Wat je ook kunt doen is gaan temperaturen elke ochtend rectaal voor je opstaat.. of ovulatietesten gaan gebruiken... maar zodra je cyclus weer regelmatig is kun je ervan uitgaan dat je ei zown veertien dagen voor je volgende ongesteldheid springt..
Wat ovulatietesten betreft heb ik geen ervaring maar er zijn vast meiden hier die dat wel hebben.. op internet kun je veel goedkoper aan zwangerschaps en ovulatietesten komen...   kijk maar eens op www.zwangerschapstest.nu

succes met zwanger worden

liefs... Bats

Terug
Bovenaan