cyclus na een miskraam

hallo allemaal,

even een vraagje van mijn kant: hoe was jullie cyclus na een miskraam? voor mijn gevoel is die van mij namelijk weer helemaal op gang, ik had 2 week na de miskraam het gevoel van mijn eisprong (druk op mijn onderbuik) dit had ik bij de vorige eisprong ook, moet ik er dan vanuit gaan dat ik 2 week na die eisprong ongesteld moet worden of moet ik uitgaan van mijn cyclus voor de miskraam??

liefs, Kaatje

Hallo Kaatje,

Je cyclus na een miskraam is voor iedereen anders. Hij kan hetzelfde zijn als voor je miskraam, maar ook veranderd zijn. Vooral de eerste maand/2 maanden kan het in de war geschopt zijn.

Als je zeker weet dat je je eisprong hebt gevoeld zou ik uitgaan van twee weken na je eisprong, dat lijkt mij de meeste zekerheid geven!

Liefs en veel succes!

Hoi Kaatje,

Je cyclus kan na je miskraam er anders zijn. Dat is inderdaad voor iedereen anders. Bij mij was het de eerste maanden redelijk hetzelfde en na 3 maanden werd hij erg onregelmatig!
Ovulatietests kunnen je gevoel misschien ondersteunen.

Probeer niet al te veel op je lichaam te vertrouwen, want mijn ervaring is dat je elke maand zwanger lijkt.
Ik weet niet of dat het iets psychisch is of meer hormonaal, maar ik had steeds gevoelige borsten, misselijkheid enz tegen het eind van mijn cyclus. Dus kapitalen uitgegeven aan zwangerschapstests.

En dus iedere maand weer teleurstelling en een soort herbeleving van de miskraam!

Ik wens je veel sterkte met de verwerking en succes!

Terug
Bovenaan