Cyclus na mirena

<p>Hoi!</p><p>Ik ben op zoek naar ervaringsverhalen, hoe was jouw cyclus na het verwijderen van je mirena spiraal?</p><p>Na het verwijderen werd ik meteen diezelfde week ongesteld en was het bloeden wat heviger vanwege het verwijderen zelf. </p><p>Nu is vandaag mijn tweede cyclus na verwijdering begonnen, ik ben weer ongesteld geworden. Maar man! Ik heb het gevoel dat ik leegbloed.. zo heftig heb ik nog nooit gebloed. Ieder uur een tampon verwisselen en zojuist onder de douche schrok ik echt van de hoeveelheid bloed. </p><p>Zijn er meer vrouwen die dit hebben ervaren na het verwijderen van de spiraal?</p>
 
Ik had de eerste keer na mirena verwijdering alleen wat donker bloed. Bij volgende periode, na 1 volle cyclus, had ik wel veel rood bloed. Nu inmiddels 3 cycli gehad. En steeds 1 dag spotting, 3 dagen bloed monsoon, 1 dag weinig. 
Maar ik hoef niet elk uur een tampon te verwisselen nee. Al herinner ik me dat ik 15 jaar geleden minder bloedde. Kan ook mijn geheugen zijn. 
 
Ik had na het verwijderen vrij snel een hele stabiele cyclus maar ook veel bloed... iewww en buikkrampen 
 
Zelfde verhaal. Tijdens mirena niet ongesteld, na verwijderen Mirena hele tsunami's. Volgens mij is dat nou een normale menstruatie, mits het niet te lang duurt dan (langer dan 6 dagen ofzoiets). Ik had gelukkig maar twee dagen volle bak en dan een derde dag wat lichter en daarna was het klaar. 
Echt even weer wennen he! 
 
Bedankt voor jullie reacties!
Vandaag was het gelukkig al een stuk minder. Gisteren keek het wel een tsunami inderdaad ?
Wie weet is het wel wat lepeltje zegt, dat dit nu een normale menstruatie is. Maar dat je dat zo ontwent bent door de spiraal.
Ben wel erg blij dat het nu wat afzwakt :) 
 
Ik ben nog niet ongesteld geworden na het verwijderen van mijn mirena, alleen een heel klein beetje oud bloed op de dag van verwijderen en 4 dagen later na de sex ook een klein beetje oud bloed...
hij is er nu 3 weken uit en zit met smart te wachten op mijn menstruatie, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben... 
 
Sunny bij mij kwam de menstruatie ook pas na ongeveer 4 weken na verwijdering. Miss geluk gehad met verwijder moment en cyclus.
 
Terug
Bovenaan