Cyclus na miskraam

<p>Hallo allemaal,</p><p>na een periode van proberen was is na 6 maanden zwanger. Helaas liep dit uit op een miskraam. 3 maart begon dit met oud bloed, 5 maart begon de echte bloeding. Deze was niet heel heftig zoals je bij een miskraam zou verwachten. Leek meer een normale ongesteldheid. 22 en 23 maart had ik duidelijk positieve ovulatie testen. Voor mijn miskraam had ik een cyclus van 28 dagen. Soms iets korter. Volgens mijn berekening zou ik dan dus 2 april ongesteld moeten worden maar deze is vooralsnog uitgebleven. Vandaag getest; negatief. Kan het zijn door late eisprong ik later ongesteld of positieve  test in handen heb? <br />ik heb wel wat ongesteldheidspijn, maar had ik de vorige keer ook en toen dus positieve test. <br />zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? </p>
 
Als je eisprong later was dan verwacht, is je menstruatie (of hopelijk niet natuurlijk) meestal ook later dan verwacht. Waarschijnlijk is vooral het eerste deel van je cyclus, waarin het eitje rijpt, nog verstoord door de miskraam. Maar na een miskraam kan je hele cyclus overhoop liggen. Had je hiervoor ook al eens ovulatietesten gebruikt? Dan zou ik verwachten dat je nu ongeveer dezelfde hoeveelheid tijd tussen de positieve ovulatietest(en) en je menstruatie kan verwachten. Mocht je niet weten hoe lang er eerder tussen zat, dan zou ik uitgaan van ongeveer 2 weken na ovulatie.
Een evt zwangerschap maakt het natuurlijk altijd ingewikkelder, want wanneer je in dat geval voldoende hcg produceert voor een positieve test is altijd maar een beetje de vraag, dat is meestal ergens tussen 10 en 20 dagen na ovulatie het geval.

Hopelijk heb je binnenkort weer een positieve test in handen en mag het dan wel goed gaan!
 
Wat vervelend dat je een kiskraam hebt doorgemaakt. Ik heb hetzelfde gehad in oktober.

Bij mij duurde het van eerste bloeding van de miskraam tot menstruatie 52 dagen, normaliter is mijn cyclus 28 dagen. Dus ja, het kan veel langer duren. Je lichaam moet eerst alle hormonen kwijt voordat er weer een eisprong op gang komt, dus geef het de tijd.
 
Dank voor jullie reacties...
ik heb een poos geen ovulatietesten gedaan omdat ik meende mijn cyclus wel te herkennen... maar de laatste keer toch getest en bleek mijn piek een dag te zijn nadat ik vermoedde mn eisprong te hebben gehad. Hierna was ik zwanger. 
dit keer had ik 2 dagen overduidelijke piek, dag later weer lichter streepje... kan het zijn dat ik alsnog geen eisprong heb gehad??
De miskraam zelf leek overigens op een normale menstruatie. Ik moest naar het zh omdat de vk niks in de baarmoeder zag. Mijn hg was toen nog maar 30 dus wss al vroeg misgegaan, alleen gaf mijn lichaam dat niet aan.. 
 
 
 
 
Had je voor die 2 dagen van je piek ook al negatieve ovulatietesten gehad? Soms blijven ovulatietesten (en zwangerschapstesten) na een miskraam nog een tijdje positief uitslaan. Maar als je eerst weer negatieve ovulatietesten had en daarna die twee positieve testen, dan denk ik wel dat je waarschijnlijk toen een eisprong had, al is het dan nog steeds een beetje gissen wanneer de eisprong precies was, al zou ik zelf uitgaan van die tweede dag of de dag erna. 

Een hcg van 30 is inderdaad niet heel hoog, wanneer is dat geprikt? Voor, tijdens of na het bloedverlies? Ik neem aan sowieso voor je de positieve ovulatietesten had? Als de miskraam erg vroeg was, is het natuurlijk ook niet zo gek dat het bloedverlies ook gewoon op een normale menstruatie leek, dan is er immers niet veel meer dan het baarmoederslijmvlies dat normaal ook opbouwt om af te breken, al zijn er altijd uitzonderingen. Een van mijn miskramen leek ook op een normale menstruatie, alleen wat later en met dus die positieve test voorafgaand, waardoor ik wist dat het geen normale menstruatie was.
 
Hoi Elsie,
na de bloeding waren mijn zwangerschapstesten al snel negatief.. ik moest 2 weken na de miskraam weer testen maar al eerder gaven de testen negatief aan gelukkig..  Vanaf toen gaan testen met ovulatietesten. Wel steeds een 2e streepje maar erg licht. 22 en 23e duidelijke knallers. 24e weer een stuk lichter... 
Hcg is getest nadat de bloeding is begonnen.. ik vermoed idd dat het al vroeg fout is gegaan maar dat mn lichaam niks aangaf.. 
tot nu toe nog geen ongesteldheid maar ook negatieve zwangerschapstest.. wel meer afscheding en hoofdpijn.. 
 
 
En ja hoor, ik ben ongesteld. Een kleine 5 dagen later dan anders en 13/14 dagen na eisprong. Best netjes na een miskraam lijkt me! Op naar de volgende ronde! 
 
Terug
Bovenaan