Cyclus na pil

Ik ben begin september gestopt met de pil en heb daarna cyclussen gehad van 30,26,29 en nu zit ik al op 31 dagen. De laatste keer onveilige seks was op 27dec. Zaterdag 8januari heb ik een testje gedaan en die was negatief. Kan ik er nu vanuit gaan dat ik niet zwanger ben (aangezien het toen al 12 dagen geleden was dat we onveilig seks hadden) of moet ik een deze dagen nog een keer testen? <br />
 
Na stoppen met de pil kan je cyclus helaas vaak nog wat onregelmatig zijn. Heb je een ovulatietest gedaan? Want meestal is bij de onregelmatigheid het stuk tot de eisprong verschillend in lengte maar kan je er grotendeels vanuit gaan dat je vanaf je ovulatie ongeveer 14 dagen hebt voordat je ongesteld wordt. Als je je ovulatie niet precies weet is het dus heel lastig inschatten wanneer je ongesteld zou moeten worden. Ik zou het nog een week aankijken en indien er dan nog niks gaande is nog een keer testen!
 
Ik heb 1 ovulatie test gedaan op di 28dec omdat ik uit ging van een cyclus van 28 dagen gemiddeld. Deze was licht positief, niet zo donker als de controle streep. Dus ik weet niet of de piek dan nog moest komen of al geweest was.
 
Oh ja dat is lastig dan! Stel dat je uitgaat dat de piek nog moest komen en je eisprong daarna volgt denk ik dat je uiterlijk 5-6 dagen na die ovulatietest sowieso je eisprong gehad moet hebben (dus rond 3 januari). Daar 2 weken bij optellen zou ik verwachten dat je uiterlijk 17 januari wel een menstruatie moet hebben, misschien dat afwachten en dan nog een keer testen? 
 
Wauw wat een mooie cyclus. Bij mij was het na stoppen met pil 65 dagen, toen 55. Toen 40 en toen 30 en toen 28.  En nu is het altijd tussen de 28 en 32 dagen. Ontpillen kan wel even duren. 
 
Terug
Bovenaan