<p>Dag dames,</p><p>Ik vroeg me af wat jullie ervaring is na het stoppen met de pil.</p><p>- Hoe lang duurde het voor de eerste menstruatie?</p><p>- Had je meteen een regelmatige cyclus na de eerste menstruatie, of duurde dat nog een tijdje?</p><p>- Hoe lang duurde het voordat je zwanger was? (Mocht dat gelukt zijn natuurlijk.)</p><p>Zelf ben ik begin april gestopt en eerst leek het allemaal goed op gang te komen, maar nu opeens een tijdje niets meer. Ik had voordat ik met de pil begon een redelijk onregelmatige maar korte cyclus (14-25) dus had ik nooit verwacht om lang te moeten wachten op mijn menstruatie. (Uiteraard een negatieve zwangerschapstest, anders wist ik de oorzaak.)</p><p>Momenteel verloopt het bij mij zo:</p><p>3 april laatste pil</p><p>8-12 april bloeding</p><p>3-6 mei bloeding</p><p>16-19 mei alleen bruine afscheiding</p><p>27 mei één dag alleen bruine afscheiding</p><p>En nu tot op heden niks meer. Zijn er meer dames die dit hebben gehad en is dit gewoon onderdeel van het ontpillings proces?</p><p>Ik bedoel het overigens niet ongeduldig, want ik weet dat het maar een klein groepje is die het geluk heeft meteen zwanger te worden. Ik hoop eigenlijk te horen dat het heel normaal is, zodat ik me iets minder druk maak. ?</p><p>Alvast dank voor de reacties, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!</p>