Cyclus na stoppen pil

<p>Dag dames,</p><p>Ik vroeg me af wat jullie ervaring is na het stoppen met de pil.</p><p>- Hoe lang duurde het voor de eerste menstruatie?</p><p>- Had je meteen een regelmatige cyclus na de eerste menstruatie, of duurde dat nog een tijdje?</p><p>- Hoe lang duurde het voordat je zwanger was? (Mocht dat gelukt zijn natuurlijk.)</p><p>Zelf ben ik begin april gestopt en eerst leek het allemaal goed op gang te komen, maar nu opeens een tijdje niets meer. Ik had voordat ik met de pil begon een redelijk onregelmatige maar korte cyclus (14-25) dus had ik nooit verwacht om lang te moeten wachten op mijn menstruatie. (Uiteraard een negatieve zwangerschapstest, anders wist ik de oorzaak.)</p><p>Momenteel verloopt het bij mij zo:</p><p>3 april laatste pil</p><p>8-12 april bloeding</p><p>3-6 mei bloeding</p><p>16-19 mei alleen bruine afscheiding</p><p>27 mei één dag alleen bruine afscheiding</p><p>En nu tot op heden niks meer. Zijn er meer dames die dit hebben gehad en is dit gewoon onderdeel van het ontpillings proces?</p><p>Ik bedoel het overigens niet ongeduldig, want ik weet dat het maar een klein groepje is die het geluk heeft meteen zwanger te worden. Ik hoop eigenlijk te horen dat het heel normaal is, zodat ik me iets minder druk maak. ?</p><p>Alvast dank voor de reacties, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!</p>

Hoi hoi, 
Toen ik de eerste keer stopte met de pil, was mijn cyclus meestal tussen de 27 en 32 dagen. Ik stopte omdat ik klaar was met de pil. Toen ik mijn vriend leerde kennen ben ik toch weer begonnen en na twee weken gestopt. Toen duurde het ineens 40 dagen, maar daarna is het elke maand 32 dagen geweest. Ik was wel meteen zwanger toen wij ervoor zijn gegaan, maar was toen ook al een tijd gestopt. Mijn zusje was ook meteen zwanger, de maand na het stoppen met de pil. Dus het kan zeker! Hier geen ervaringen met tussentijdse bloedingen. Je zou altijd een test kunnen doen, dan weet je of het het ontpillen is of toch misschien een innestelingsbloeding. Spannende periode he ?

Mijn eerste cyclus na de onttrekkingsbloeding duurde langer, daarna had ik weer een normale cyclus. Ik wilde idd ook even 'ontpillen' en mijn cyclus leren kennen dus wij gingen er nog niet direct voor. (Ik vond het bijv fijn om eerst aan mijn lichaam te leren opmerken wanneer ik ovuleerde.) Toen we dat na 3 maanden wel deden was ik meteen de eerste ronde zwanger.

Hoi! Ik ben eind september gestopt met de pil. Mijn cyclussen waren als volgt;
- 36 dagen
- 34 dagen
- 41 dagen
- 47 dagen
- 31 dagen
- 36 dagen
- en ik denk nu ook weer rond de 36 dagen. 

Zijn nu sinds februari echt bezig. Tot op heden zonder succes, maar wie weet deze maand ;)

Hi,

Ik ben eind januari gestopt met de pil.
Na onttrekkingsbloeding in maart voor het eerst ongesteld geworden, daarna een cyclus van 48 dagen gehad.
Nu nog steeds aan het wachten op ovulatie en zit ik op dag 48...
Als het in augustus nog een drama is met m'n cyclus dan wil ik de huisarts bellen.

ik ben nu 19 maanden gestopt met de pil 
bij mij was het gelijk regelmatig altijd 27 / 28 dagen 
we zijn nu bij ronde 16 en een vroege miskraam na 6 weken 
voor iedereen is t helaas anders en kan je siclus ook nog eens verandere zodra je denk dat je goed zit 
je kan altijd nog een testje doen voor de zekerheid

Allemaal bedankt voor de reacties! Jeetje, wat kan het veel verschillen. Ik vind het wel geruststellend om te weten dat ik niet de enige ben waarbij het wat langer duurt voordat het op gang komt.
Hopelijk is het bij jullie snel raak! Het blijft een spannende periode, maar het moeilijkste vind ik om er niet al te veel mee bezig te zijn.

[quote quote=10332076]ik ben nu 19 maanden gestopt met de pil bij mij was het gelijk regelmatig altijd 27 / 28 dagen we zijn nu bij ronde 16 en een vroege miskraam na 6 weken voor iedereen is t helaas anders en kan je siclus ook nog eens verandere zodra je denk dat je goed zit je kan altijd nog een testje doen voor de zekerheid[/quote]
Wat erg van je miskraam ik was zo blij dat je na zo lang wachten eindelijk zwanger was. Heel veel succes!

Terug
Bovenaan