Cyclus na vroege miskraam

<p>Hello girls,</p><p>In maart dit jaar ben ik gestopt met de pil. Zoals ook bij de andere keren is mijn cyclus onregelmatig 42-48 en bij de 3e keer testte ik op dag 47 positief (dit ivm symptomen). 2 weken later werd ik toch ongesteld. Ik mocht langskomen voor een echo en daar was ook niets meer te zien dus bleek ik een vroege miskraam te hebben. Nu is mijn vraag telt zo een vroege miskraam gewoon als menstruatie? Ik ben nu 7 weken verder, maar nooit niet ongesteld geworden. Ik heb vorige week een test gedaan die was negatief. Of heeft iemand hier ervaring mee? </p>
 
Officieel heet het een miskraam als je inderdaad positief hebt getest. In principe maakt je baarmoeder zich bij een miskraam wel helemaal schoon dus in die mate(afbraak van je baarmoederslijmvlies) is het verder deels gelijk aan een menstruatie, alleen wordt het vruchtje ook afgestoten.
Je zult over het algemeen daarna weer 'gewoon' menstrueren maar je cyclus kan na een (vroege) miskraam even ontregeld zijn en dus wat langer of korter duren. Volgens mij mag je dit een paar maanden de tijd geven, maar vraag het je verloskundige anders voor de zekerheid.
Zelf heb ik 2x een vroege miskraam gehad, na de 1e mk duurde het 35dg bij mij (normaal ca 30-32) en bij de 2e raakte ik de maand erna (recent) gelijk zwanger (dus geen menstruaties meer gehad). 
 
Hoi!!
mijn ervaring is dat ik tot 2x toe na een miskraam (beide keren curettage moeten ondergaan) na 5 en 4 weken weer een normale menstruaties had. 
 
Sterkte en als je onzeker bent kun je  misschien een afspraak maken met een gynaecoloog, die kan zien of er misschien al een eitje onderweg is en of alles echt goed schoon is in je baarmoeder
 
liefs
 
Terug
Bovenaan