Cyclus opnieuw berekenen na Miskraam

<p>Hallo dames, </p><p>Inmiddels na half internet te hebben afgezocht ben ik nog niks wijzer. Hopelijk kunnen jullie mij helpen! </p><p>Op 10 aug hadden wij een positieve test. Helemaal blij natuurlijk. Alleen op 17 aug begon de onzekerheid. Vanaf die dag elke ochtend met afvegen een klein beetje bloed. Niks om je zorgen om te maken volgens de verloskundige zolang het niet gepaard ging met buikpijn en meer bloedverlies! </p><p>Op 30 aug kregen we een vervroegde echo ik zou hier 6 wkn en 2 dgn zijn. Alleen was het vruchtzakje 5 wkn. Ik hield hoop. Op 31 aug kreeg ik enorm last van mn rug wat uitstraalde naar mn liezen en wist ik eigenlijks al genoeg! Op 4 sept is het vruchtzakje eruit gekomen en daarna nog 4 dgn enorme na weeen met bloedverlies gehad. Ik was deze dag 7 wkn zwanger.  Nu nog een klein beetje bloedverlies!  Stelt niet veel voor. </p><p>Maar nu!! De gynaecoloog en de verloskundige zeiden beide dat na 4 tot 6 weken je menstruatie weer komt. Nu was ik een beetje aan het uit rekenen wanneer dit ongeveer zou zijn en wanneer ik evt weer een eisprong zou hebben. We hebben het er nog niet echt over gehad wat we gaan doen, maar zou wel graag weer zwanger willen worden. Aan de ene kant heb ik zo iets we wachten 1 menstruatie af en aan de andere kant denk ik als we de natuur nu zijn gang laten gaan en het is zo. Dan heeft het zo moeten zijn! </p><p>Maar reken ik nu vanaf de eerste dag dat ik meer bloedverlies kreeg dit zou dan 1 sept zijn of moet ik vanaf de dag dat het vruchtzakje kwam rekenen dit zou dan 4 sept zijn? </p><p>Hopelijk kunnen jullie mij hier meer duidelijkheid in geven??. </p><p>Alvast bedankt. </p><p>Groetjes Elisabeth</p>
 
Hi Elisabeth,
 
ik weet niet of het überhaupt zin heeft om te rekenen, dat kan je wel doen, maar volgens mij is het best onzeker wanneer de volgende eisprong komt. 
Ik had ook een vroege miskraam en bij mij zat er ongeveer 6 weken tussen, dus is het vooral een beetje gokken en in de weer met ovulatie testen.
En je lichaam goed in de gaten houden, je kan aan heel veel dingen merken dat je eisprong eraan komt als je het weet!
Bij ons was het trouwens meteen weer raak, nu alweer ruim 15 weken op weg!
Succes ermee!
 
Ik heb 4 augustus helaas ook een miskraam gehad. We gingen 3 augustus voor de 12 weken echo en toen bleek met 8+2 het gestopt te zijn met groeien. Miskraam opgewekt en kreeg idd te horen dat je binnen 4 á 6 weken weer een menstuatie kon verwachten. Na twee weken bloedverlies is dit gestopt en zijn we weer gaan klussen.
Echter zit ik nu al op 5.5 week. Gisteren een test gedaan super negatief.... ik baalde. 
Sinds 2 á 3 dagen heb ik heeeel licht bloedverlies (snachts een paar druppels) en dan overdag helemaal niks. Gisteren na het klussen had ik met plassen wel weer een paar druppels) en ik weet niet meer wat ik moet denken.... Word ik nu ongesteld of niet. Normaal word ik in de nacht ongesteld en dan bloed ik een paar dagen niet extreem heftig maar wel veel meer dan nu. Ik kan 3x per dag een tampon wisselen en dan is het klaar.
 
 
 
Hey Dames, 
Mijn gyn heeft na mijn miskramen, het advies gegeven om 1 maand de pil te nemen of minstens 1x je maandstonden af te wachten alvorens opnieuw te starten.
statistisch gezien heb je meer kans op een nieuwe miskraam als je direct terug zwanger bent.
Het voordeel van de pil is dat je je baarmoeder effe rust gunt en die dus veel sneller hersteld en je ook veel sneller terug een normale cyclus hebt.
Nu moet je natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt.
 
 
Ik zou zelf kijken naar de dag dat het vruchtzakje er uit kwam. Na mijn miskraam heb ik eigenlijk na 1 week de ovulatietesten er bij gepakt omdat ik super benieuwd was wanneer ik weer een eisprong zou hebben en bij mij was dat wel echt 2 weken na het verlies van het vruchtzakje.
 
Hoi! Ik heb na een miskraam vanaf het stoppen met bloeden ovulatietesten gedaan en was direct ook weer zwanger. Het advies van onze verloskundige was doen waar je je goed bij voelt. Sommige kiezen er voor een menstruatie af te wachten zodat ze weer "zicht" hebben op hun cyclus. Voor mij was dit geen reden om niet direct weer te starten.. de ovulatie testen hebben mij wel enorm geholpen!
Succes ?
 
Ik heb vanochtend ovulatie testen gehaald.
Maar aan de ene kant wil ik wel een menstruatie afwachten. En aan de andere kant heb ik ook wel weer zoiets van laat de natuur zn gang gaan. Als deze vind dat het deze ronde weer raak moet zijn dan is dat zo! 
Zowel de gyneacaloog als de verloskundige hebben niet gezegd dat het niet zou mogen. En je leest zoveel verschillende verhalen erover. 
Denk nu als het zo is heeft het dan gewoon zo moeten zijn. Maar moeten het er nog even met zn 2en over hebben?
 
Ik heb rekening gehouden met een nieuwe eisprong vanaf de eerste menstruatie na mijn miskraam. Het wil dan niet meteen zeggen dat het dan ook weer meteen raak is. Bij mij duurde het 7 maanden. Ben in de tussentijd 3x over tijd geweest maar bij alledrie een negatieve test, waarna ik ook de volgende dag of dezelfdedag mijn menstruatie kreeg. Dus hou daar ook rekening mee.
Sterkte met het verwerken van de miskraam.
 
Terug
Bovenaan