Cyclus plots in de war

<p>Hallo dames,</p><p>Het is alweer een poosje geleden dat ik op het forum actief was. Dit omdat ik er teveel mee bezig was en mezelf helemaal gek maakte. </p><p>Nu zijn we al een poos bezig zwanger te worden. Ik heb / had altijd een keurig regelmatige cyclus van 26 dagen. Soms een dag langer of korter maar veel meer speling was er nooit. </p><p>26 december werd ik keurig op tijd ongesteld. </p><p>Maar vervolgens 16 januari al weer. Of nouja heel licht bruin naar roze iedere dag ietsjes en een dikke week later helder rood tot 28 januari. Dus mijn menstruatie kwam zowat een week te vroeg en hield plots ook bijna 2 weken lang. Daarbij had ik helemaal geen last van chagrijnigheid en opgeblazen gevoel wat ik anders altijd wel heb</p><p>Nu ben ik na de menstruatie weer met ovulatietesten begonnen, en heb gelukkig wel weer een lh piek gevonden maandag. </p><p>Iemand enig idee waarom die vorige menstruatie zo vroeg en zolang duurde? Begin dan (omdat het ook al zolang duurt) te denken dat er hormonaal toch wat niet gied is. </p><p>Huisarts geeft ook aan dat het "normaal" is dat je soms een andere cyclus hebt. Maar goed ivm kinderwens is het wel irritant omdat je niet weer waar je aan toe bent dan he. </p><p>Iemand zoiets ook eerder meegemaakt?</p>
 
We zijn al een jaar onofficieel aan het proberen. Nu de 4e ronde met ovulatietesten, en ik mijn huisarts (tevens gyneacoloog) heeft me een lichamelijk onderzoek gegeven om me gerust te stellen. 
* Inwendige echo gehad, alles goed en ook rijpende eiblaasjes te zien op echo;
* Gewogen en gecheckt om exessieve lichaamsbeharing wat niet het geval was;
* Bloedonderzoek gehad alle waardes waren goed;
* Cyclus bekeken (hield ik al bij incl. eisprong adhv testen) en die was dus tot de vorige keer ook prima;
Zijn conclusie: kan een keertje anders zijn je mag tot een half jaar wisselende menstruaties hebben dat nog onder de noemer "normaal" hoort en we moesten nog maar een half jaar proberen omdat alles erop lijkt dat ik helemaal gezond ben. 
Nu zijn we weer wat weken verder en ben ik weer ongesteld geworden. Als ik terugreken naar de 2e week van de vorige menstruatie (die twee weken duurde) dan is deze menstruatie gewoon op tijd. De eerste week van de vorige menstruatie zou dan doorbraak / innesteling kunnen zijn geweest. 
Punt is echter dat ik deze menstruatie ook weer alleen een paar druppels bruin / rozig bloed verlies. Voorheen moest ik echt tijdens vergaderingen tampon + maandvervand door het risico door te lekken. 
Nog steeds heel anders dan voorheen dus. Hoe kan dit? Niemand die dit ook heeft gehad? Ben zo bang dat zwanger raken nu nog veel langer gaat duren. 
 
Uiltjesfan 
Mijn cyclus loopt ook altijd tussen de 26 en 28 dagen en nooit langer gister zat ik op dag 28 en niks aan de hand vanochtend bij het plassen bloedverlies dus dag 29 maar sinds aug ben ik eigenlijk niet echt ongi geweest zoals ik altijd was als ik stopte in de stop week dat  duurde meestal wel 5 dagen en dag 3 altijd elk uur verschonen nu dus  vooraf een paar dagen tot een  week bruin bloed en dan uiteindelijk wel rood bloed maar stopt steeds en niet langer dan 2 dagen weet niet zo goed waar dat door komt heb in nov uitstrijkje gehad en ha zei gelijk dat het er goed uitzag weet dat we bezig zijn met kinderen maar denk dat ik een afspraak ga maken met de ha want zijn nu in ronde 11 beland en ook al wat ouder 40 en 42 dus misschien sneller een doorverwijzing misschien toch ook een afspraak maken ? 
 
 
Ik heb een cyclus van 28 dagen maar een enkele keer van 35 dagen als je wel je ovulatie kan vinden met testen zou ik me nog geen zorgen maken pas als je cyclus herhaaldelijk anders is
ik dacht dat je pas na een jaar een lichamelijk onderzoek kon krijgen wat was bij jou de reden dat het eerder kon?
 
Terug
Bovenaan