cyclus van 70 dagen??

ik heb even een vraagje voor jullie:

het gaat over een collega van mij, ze is in oktober gestopt met de pil. sindsdien heeft ze een paar keer een normale cyclus gehad,  daarna had ze een cylcus van 59 dagen (geloof ik) en nu zit ze al op 70 dagen en nog niet ongi.... ze heeft al meerdere keren een zwangerschapstest gedaan maar telkens zijn ze negatief.
vorige week heeft ze de assistente van de huisarts  gebeld en die vond het in eerste instantie een vreemd geval maar na overleg met andere assistentes zei ze dat het normaal was omdat ze met de pil was gestopt.
maar ze is dus inmiddels al 7 maanden gestopt dus ik denk niet dat het daar nog van komt.
wat denken jullie??
herkent iemand zich hierin??
ik hoop dat iemand reageert want ze wordt hier echt super onzeker van en ze weet niet wat ze hieraan heeft.

alvast bedankt, groetjes sandra

Nou ik herken me hier echt wel in hoor.

Ik ben in mei 2005 gestopt met de pil, werd toen gewoon ongesteld maar
de volgende ongi was pas in september!!! (4 maanden later dus!!).

Daarna was het november, januari, (dus eigenlijk elke keer een cyclus
van rond de 50 dagen) heel vervelend maar goed het maakte mij nog niet
zoveel uit aangezien ik toch nog niet bezig was om zwanger te worden.

Mijn enelaatste cyclus was 35 dagen (5 weken) dus ik dacht dat gaat de
goede kant weer op maar mijn laatste cyclus was weer 40 dagen.

Na de laatste keer ben ik bezig om zwanger te worden en op het moment zit ik weer op dag 40 maar ben nog steeds niet ongi!!

Nu lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het de 1e keer al raak zou zijn,
maar goed we zullen zien. Als het niet zo is hoop ik iin ieder geval
dat de rode duivels er gauw zijn, want het is echt niet leuk als je
niet weet waar je aan toe bent.

liefs meisje82

Mijn lichaam reageerde ook raar toen ik net gestopt was. Eerst na 2 weken ongi  en daarna 2x om de 12/13 weken.  De ene keer  weer minder en toen weer meer. Nou zit ik aan de 42 dagen. Ik geef me een jaar om te ontpillen (dat is al bijna)en als het dan nog raar doet ga ik denk ik naar de huisarts om me door te laten sturen. Maar als jou collega eerder wil kan ze dat toch vragen als ze het niet vertrouwd. Ik ben nou aan het temperaturen om te kijken voor een eisprong, want soms wil het ook weleens zeggen dat je geen eisprong hebt. Vaak vraagt een gyn daar ook naar begreep ik. Is dat geen optie voor haar?
Veel succes

hoi, bedankt voor jullie reacties.
dat van dat temperaturen heb ik inderdaad ook al gedacht, dat zal ik ma eens even zeggen tegen haar dan wordt het allemaal wel weer ietsje duidelijker voor haar denk ik.
ze is zelf niet zo ondernemend typje, ze had ook op aandringen van haar zusje(die nu zwanger is van de tweede) de huisarts gebeld.

groetjes sandra

Ik ben een twee jaar geleden ook gestopt met een andere reden, toen duurde het 5 en een halve maand voordat het weer langzaam opstarte. De huisarts had ik na 3 maanden geraadpleegd en zij als het 6 maanden duurt kom je maar, dan moeten we er dan maar mee verder.

Hallo,
Ik las jullie verhaaltjes en wil hier toch even op reageren. Nadat ik met de pil ben gestopt had ik ook een zeer onregelmatige cyclus.
Eerst na 5 weken, toen na 8, toen 7, toen 6 en toen 12! Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar de gynacoloog.
De gynacoloog vertelde mij dat als je cyclus langer is dan 6 weken of korter dan 3 weken, er waarschijnlijk geen eisprong optreedt. Dit heeft niks met het pilgebruik te maken! Ik bleek een overproductie aan eiblaasjes te hebben, waardoor er geen eitje kon springen. Ik begon met het slikken van Clomid. Gelijk na de eerste kuur was ik zwanger!! Daarna natuurlijk spijt dat ik niet veel eerder naar de huisarts ben gegaan. Maar die had me dan waarschijnlijk niet doorverwezen.
Mijn tip is dus: heb je een cyclus van langer dan 6 weken, vraag om een doorverwijzing!!
(inmiddels ben ik ruim 6 maanden zwanger!!)

Terug
Bovenaan