Cyclus van bijna 40 dagen

<p>Geen idee of ik dit hier kan plaatsen, maar het volgende. </p><p>Mijn man is een jaar gekeken gesteriliseerd, ik heb altijd een cyclus van 28 dagen, heel af en toe 29 dagen maar altijd erg stipt dus. Ik ben op een gegeven moment ook gestopt met bijhouden.</p><p>Maar nu ben ik dus nog niet ongesteld, ik weet dus niet helemaal hoever ik ben maar zit ergens tussen dag 35 en 40.</p><p>Voor de zekerheid een test gedaan maar negatief. </p><p>Ik maak me dus best wel zorgen, zowel over een eventuele zwangerschap maar ook wat er mis kan zijn met mijn lijf dat ik niet ongesteld wordt. Zijn er meiden die zwanger zijn geworden na sterilisatie of ooit zo'n uitschieter hadden in de menstruatie? </p>

Geen ervaring met sterilisatie, wel met plotseling een lange cyclus. Ik had eenmalig ineens een cyclus die 49 dagen duurde ipv de normale 33/34. Schijnt wel eens vaker voor te kunnen komen. Je zou voor de zekerheid bloed kunnen laten prikken bij de huisarts, dan kan je uitsluiten dat je zwanger bent. Succes!

Ik had vroeger een heel heel onregelmatige cyclus. Zelfs zo dat ik soms zowat een maand over sloeg, dan weer kort, dan weer gelijk en dan weer heel lang. Had er toen ook echt last van (zware krampen etc)
Uiteindelijk ben ik toen na een jaar of 9 de pil gaan gebruiken om het te reguleren. Toen ik hiermee stopte om zwanger te kunnen worden was m'n cyclus al beter, maar nog niet 'normaal'. Ook nog wisselend maar niet meer zo extreem als t was. Na bijna 1,5 jaar heb ik een eho laten maken om te checken of alles wel oké was. En dat was t gelukkig :)
Uiteindelijk toch via de natuurlijke weg zwanger geworden.
Nu bijna 2 jaar later weer begonnen met de wens van een 2e. M'n cyclus nu weer meer aan het monitoren en is ook nog wat wisselend (tussen de 32 & 37) maar dat is voor mijn doen al heel netjes (qua variatie qua hoeveelheid dagen) Is alsnog langer dan gemiddeld, maar so wat. Ben al heel blij met deze soort van regelmaat :D

Terug
Bovenaan