cyclus vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Mijn cyclus duurde altijd 28 dagen precies, maar dit was toen ik nog aan de pil was.
Nu natuurlijk niet meer en vraag me af wat dit voor invloed kan hebben op mijn yiclus, blijft deze hetzelfde??
We zijn net bezig met de eerste ronde, dus moet het denk ik nog maar gewoon afwachten..
maar ben wel nieuwschierig, omdat ik anders nu misschien een verkeerde berekening heb en de kansen voor deze maand misschien al verkeken zijn...

Iemand raad??

groetjes

Nee raad niet echt, gewoon erg veel klussen deze maand hihi!!

Je kan vooraf niet weten wat je cyclus is als je jaren aan de pil hebt gezeten. Die 28 dagen van de pil zijn gewoon ingeregeld door het sliksysteem dat je hebt, daar is niets natuurlijk aan. Het enige wat je doen kan is afwachten en regelmatig vrijen. Zo om de dag/twee dagen, dan is ligt er altijd wel wat sperma klaar om een eitje te bevruchten.

Verder is het gewoon een kansspel, je hebt ongeveer 10-20% kans per cyclus dat je zwanger raakt. Ook als je vrijt op de juiste ogenblikken! Timing is belangrijk maar niet alles. Het moet ook nog een gezond eitje en zaadje zijn dat als het samensmelt innestelt op een goede plek.

Wil je de komende tijd (2-3 maanden) inzicht krijgen in je cyclus dan kan je gaan temperaturen.

www.fertilityfriend.com.

Hier staat veel info over temperaturen, maar ook over andere vruchtbaarheidskenmerken, zoals vaginaal slijm e.d.. Ik heb er veel aan gehad.

Succes!

Goh wat grappig, ik wist helemaal niet dat de kans zo klein is (10/20 procent) dat een eitje kan worden bevrucht.. en dat er dan ook nog een juiste eicel met het juiste zaadje moet samensmelten.

Dan hebben wij bij onze zoontjes dus erg veel geluk gehad (binnen 1 maand en binnen 3 maand zwanger). Nu bezig voor een derde kindje. Ik heb toevallig een heel regelmatige cycles.. die eigenlijk meestal 28 dagen duurt......... dat vond ik de vorige maand heel apart toen ik er bewust op lette. Ik ben opzich blij met mn regelmatige cycles.. het lijkt me heel lastig als je heel onregelmatig ongesteld bent.

Succes er mee!
Liefs mammma

He mammma,

De kans dat een eitje bevrucht wordt is groter dan 10-20% maar niet alle bevruchtingen eindigen in een zwangerschap. Ongeveer de helft van de bevruchtingen wordt een miskraam voordat de vrouw overtijd is. Je weet het dus niet, en vaak uit het zich alleen in een heftiger menstruatie dan anders. Die 10-20% klopt ook wel aardig, de gemiddelde vrouw doet er ongeveer 6 maanden over om zwanger te raken. Jij hebt dus mazzel gehad. Zelf was ik na 6, 3 en 4 maanden in verwachting. Heel gemiddeld dus, maar het duurt altijd eeuwen als je het graag wilt. Daarom zijn deze "feiten" ook wel geruststellend als het wat langer duurt. Ik had het idee, zeker met de eerste, dat ik de enige was die niet in 1x zwanger was....

Succes met nummer 3! Het is leuk, maar voor ons nu wel genoeg. Er zal geen nummer 4 meer volgen maar het blijft leuk erover te lezen....

hoihoi
nee de cyclus van je pil kan je niet als maatstaf nemen helaas. je lichaam moet weer zelf alles gaan regelen zodra je stopt. het kan zijn dat je vanaf het begin meteen een geregelde cyclus krijgt maar het kan ook de eerste paar maanden nog heel erg schommelen (om het allemaal wat makkelijker te maken :(
gewoon lekker veel tijd met jullie tweetjes doorbrengen hihih dat is vast geen straf hahaha
succes

ps heb zelf helemaal geen idee wat mijn cyclus is. voor de eerste 15 jaar aan de pil geweest en toen ik stopte meteen zwanger nu 2,5 jaar een spiraal gehad die is er nu uit sinds 3 weken en tot nu toe 2 keer 1dag ongi geweest dus ik wacht rustig af en ga gewoon eerst lekker genieten van alle feestdagen.

Zoals al geschreven is hier, je cyclus moet misschien wel even op gang komen. In het begin heb je dus idd geen idee wanneer je eisprong is. Als ik jou was zou ik lekker vaak klussen, genoet van deze tijd, nu is alles nog onbezorgd. temperaturen enzo zou ik pas gaan doen als je een tijd bezig bent en het dus niet erg wil lukken. Anders wordt het zo'n obsessie....

Heb wel makkelijk kletsen, ik was 2 keer meteen zwanger (1e keer kreeg ik uiteindelijk een mk). Nu wachten we bewust tot februari en ik weet sinds anderhalf jaar (sinds ik een kindje heb dus) dat mijn cyclus ongeveer 29 dagen is en mijn eisprong vrij laat komt (ik voel m namelijk heeeeel goed). Maar toch hoop ik dat we er niet al teveel mee bezig zijn als we voor kindje nummer 2 gaan! :)

Terug
Bovenaan