Cyclus

Vraagje, vrij dom vrees ik: om te tellen hoeveel dagen je cyclus duurt moet je dan beginnen te tellen de dag dat je menstruatie gestopt is of de eerste dag van je nieuwe menstruatie? Dit is een 'goed op tijd vraagje' want ik ben net gestopt met de pil maar we hebben besloten om eerst een maand of 4 te vrijen met condoom zodat al de chemicaliën van de pil uit mijn lichaam verdwenen zijn.

Bedankt!
 
als je dan idd de 2 e menstruatie krijgt dan stopt de telling en begin je weer met dag 1, de eerste dag van je menstruatie.. voor meer info e.d. kun je ook kijken op www.vruchtbaarheid.org daar staat een leuke uitleg over zwanger worden!
Heel veel suc6! Enne..vergeet de folium niet! Ook duurt t vast geen 4 maanden voordat de pil eruit is hoor, je hoort hier zelfs dat als men stopt met de pil, men gelijk zwanger zijn, de bofkonten!
gr.simoon
 
Je begint altijd met tellen op de 1e dag van je ongi.

En waarom ga je wachten? Dat hoeft echt niet. Tenslotte duurt het dan ook nog veel langer tot je wel zwanger wordt.
Er zijn vrouwen die gelijk na het stoppen zwanger worden. Misschien ben jij er 1 van. Misschien niet, maar je weet nooit.

Veel succes

Liefs Tatjana
 
Bedankt! Ik zal zeker de site eens door snuffelen! Wel, mijn nicht was 1 van die 'gelukkigen' die onmiddellijk zwanger was maar toen ze voor een echo ging op 12 weken klopte het hartje niet en hebben ze haar geopereerd. Zij zei me telkens dat ze het gevoel had dat het kwam omdat ze té snel zwanger was. De dokters zeiden dat dat niet kon maar zij had dat gevoel en kreeg het niet weg vandaar onze beslissing. Folium neem ik al ja! Ik weet dat het misschien te paranoide overkomt maar ik wil het risico niet lopen maar misschien kan ik manlief wel overtuigen om er 2 maanden van te maken!

Bedankt voor de reacties en hopelijk tot gauw!

Aan al de dames die in spanning wachten op hun NOD: toitoitoi en dit geld ook voor de klussende dames en heren

Simoon, moet je dan niet terug beginnen te tellen als je stopt met menstrueren?
 
Hai Cloé,

Ik heb zelf meer dan een jaar mijn cyclus bijgehouden. Ik ben inmiddels zwanger van mijn eerste. Je begint met de eerste dag van je menstruatie. Die cyclus eindigt op de dag dat je volgende menstr. weer begint. Gemiddeld is dat 28 dagen, maar iedereen is anders. Ongeveer 14 dagen voor je nieuwe menstr. heb je je eisprong. Omdat je nu waarschijnlijk nog niet weet hoe lang je cyclus duurt, kun je ook een ovulatietest kopen. Deze zijn wel prijzig, maar ik vond het de moeite waard. Meestal zitten er 6 in een pakje en met ochtendurine kun je dan bepalen wanneer je eisprong is. (dubbel streepje). Bij een positieve test heb je binnen dan en 24 uur je eisprong.
Je kunt het ook een paar maanden 'gewoon' proberen, maar ik vond het erg handig.
Ik wens je veel succes met het zwanger worden.

liefs
Merijntje (10 1/2 week)
 
Bedankt voor de tip!! Ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden die testen voor de eisprong te bepalen. In België is dat toch ook te koop niet? Ik heb voor mezelf besloten dat als het binnen de 12 maanden niet lukt ik 'hulpmiddeltjes' zou aanspreken.

Groetjes en proficiat hoor ik wens je een heel fijne zwangerschap toe,


Cloé
 
Terug
Bovenaan