cyclus

hoi meiden,
Voor degene die zwanger zijn: gefeliciteerd!! Ik hoop dat iedereen op deze forum dit gevoel mag ervaren.
Ik heb een vraagje over wanneer je nieuwe cyclus begint. Afgelopen maandag had ik een beetje rood en oud bruin bloed. Dinsdag bijna niets, woensdag een beetje bruin en donderdag ook. Vrijdag werd ik echt ongesteld met de nodige pijn en heeel veel bloed. Ik heb geteld vanaf maandag als de eerste dag van mijn cyclus, doen jullie dat ook?? Ik heb afgelopen jaar wel vaker getwijfeld over vanaf welke dag ik moet gaan tellen. Mijn motto is altijd, zodra ik echt rood bloed ziet dan is dat dag 1, maar nu had ik zulke lichte dagen dat ik het niet zeker weet...Help!!
Marielle
 
hoi Floor,
Is dat 'medisch'zo bepaald of is dit hoe jij ermee omgaat? Ik heb het afgelopen jaar elke keer geteld vanaf mijn lichte dagen. Dus dan moet ik met een ovulatietest ook tellen vanaf vrijdag?
Bedankt voor je reactie Floor want ik twijfel hier al een jaar over en kon hier nergens info over vinden.
Marielle
 
Ik had vanaf begin juli rood bloed, ik weet alleen niet meer welke dag precies dus begin ik maar vanaf 1 juli..denk ik? En hoe reken je eigenlijk die NOD uit?
 
hoi Barberella,
Ik weet mijn NOD door ervaring(zit in ronde 11). Je begint op de dag dat je ongesteld wordt te tellen als dag 1 en houd bij wanneer je weer ongesteld zou moeten worden(je NOD dus). Gemiddeld is je cyclus 28 dagen en dan is je NOD dag 29.
Marielle
 
Terug
Bovenaan