Cyclus

Hi meiden,

Helemaal nieuw op dit forum, maar direct een vraagje waarmee ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Op 20 december heb ik een miskraam gehad. Het kindje was 7 weken en we kwamen erachter bij de eerste echo op 11 weken... :-(.

Graag willen we zo snel mogelijk weer zwanger worden, maar is er iets te zeggen over NOD e.d. na een miskraam? Kun je de dag van je miskraam zien als de eerste dag van je ongesteldheid??? Beetje rare vergelijking, maar toch.....

Kus,
Syl

Hoi Syl,

Daar sluit ik mij bij aan, het is gewoon per persoon verschillend. Misschien is het handig om eerst even je cyclus af te wachten voordat jullie het weer gaan proberen.
Ook is een periode van verwerking wel aan te raden. Het is namelijk niet niks zo'n miskraam, onderschat het niet hoor.
Als je weer zwanger wilt worden, scheelt het denk ik ook of je gecurreteerd bent. Dan duurt het namelijk over het algemeen langer dan wanneer je een 'spontane' miskraam hebt gehad. Je moet inderdaad beginnen met tellen vanaf je miskraam of curretage.
Sterkte!
Liefs Anna

HOi Syl,

Gemiddeld wordt je na een curretage na ongeveer 4-6 weken weer ongi. Ik heb na mijn cur. ongeveer anderhalve week gevloeid en 5,5 week na mijn curr. was ik weer voor de 1e keer ongi.

Mocht je met 2 maanden niet ongi worden, dan kan het zijn dat je cylcus nog niet goed op gang is gekomen of juist dat je alweer zwanger bent. Maar lijkt me wel goed om op dat moment naar de HA te gaan.

Liefs Sammy

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie snelle reacties. Al met al dus maar duimen voor volgende week..... Voor mijn ´spontane ´ mk was ik ongeveer om de 31 dagen ongi en dat zou dus de 20ste zijn..... Nog 6 daagjes.

Ik lijk wel gek om zo te hopen vlak na zo ´n ingrijpende gebeurtenis, maar we moeten op 25 januari weer naar de gyn om te kijken of alles ´weg ´ is en dan hoop ik eigenlijk stiekem dat er al iets anders te zien is.... Wordt waarschijnlijk een enorme teleustelling, maar toch.....

Liefs,
Syl

Hoi naamgenootje
Ik duim met je mee! Maar reken er niet op hoor. Mijn ervaring is dat het maar bij enkelen zo is, dat je zo snel weer zwanger bent. En het is op zich ook helemaal niet verkeerd om je eerste ongi af te wachten. Zal de gyn. ook tegen je zeggen. Ik vond trouwens de nacontrole tegenvallen, had er meer van verwacht. Ik werd zelf niet onderzocht, maar er werd alleen gezegd waarom het kindje niet levensvatbaar zou zijn geweest.

Ik was trouwens ook 11 weken zwanger toen ik het hoorde en ons kindje was ook met ruim 7 gestopt met groeien.

Mijn cyclus is gelijk erg regelmatig geworden. 3 weken na de curettage werd ik de eerste keer ongi en het is bij elke 3 weken gebleven :-(
Elke keer weer balen, maar we weten dat we het kunnen ;-) dus we blijven oefenen...

Veel sterkte de komende tijd. En hou ons op de hoogte!
Liefs, Sylvia

Terug
Bovenaan