Cyclus

Hoi allemaal,
Ik heb even een vraagje waar hopelijk een reactie op komt, want ik wil het echt heel graag weten.
Afgelopen week heb ik helaas een miskraam gehad na 6 1/2 week zwangerschap, het was een zogenaamd "windei", dit betekent dat er geen vruchtje zat. Nu wil ik heel graag weer snel zwanger worden, maar ik weet niet hoe het nu met m'n cyclus zit. Ik heb gelezen dat er vrouwen zijn die gelijk weer zwanger worden zonder eerst nog ongesteld geworden te zijn. Dit wil ik eigenlijk ook graag proberen, want de miskraam is goed doorgezet en mijn gynaecoloog zei dat je cyclus gelijk weer op gang komt. Maar nu het volgende:
Normaal gesproken heb ik een hele regelmatige cyclus, 1e dag menstruatie, 14 dagen erna eisprong. Bij m'n eerste zwangerschap was het gelijk raak en bij deze miskraam ook weer. Kan dus goed rekenen. Maar nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat ik nu m'n eisprong ook 14 dagen na 1e dag miskraam heb?????
Weet iemand dit?????
Wil het heel graag weer proberen.
Groetjes Nicolette

Hoi Nicolette,
Het kan zijn dat je cyclus weer net zo wordt als voor de miskraam. Maar dat hoeft niet. Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, dat kan even duren. Er zijn vrouwen die pas na 2 maanden weer menstrueren. Bij mij was het na 27 dagen, maar ik ben ook nog drie weken na de miskraam gecuretteerd.
Je kan afwachten tot je weer ongesteld wordt, zodat je een datum hebt om te gaan tellen wanneer je weer zwanger blijkt te zijn. De gynaecoloog en de verloskundige hebben mij gezegd dat het niet perse hoeft hoor, wachten tot je nog een keer ongesteld bent geworden. Ikzelf vond het erg prettig te weten dat mijn lichaam weer "op orde" was. Succes en sterkte!

Hoi Nicolette,

In het ziekenhuis vertelde men mij dat je eerst weer ongesteld moet worden voordat je weer zwanger kan raken. Nu zulen er uitzonderingen zijn die de regel bevestigen (vreselijke uitdrukking maar toch) maar zou toch even je menstruatie afwachten. Ikzelf, zoals je weet, ook miskraam gehad en zou ook best graag weer proberen zwanger te worden maar zal toch eerste menstruatie moeten afwachten.

Succes en hopelijk tot snel in nieuwe maand.

Liefs, Ruby

Ik was naar 3.5 week weer ongesteld. Terwijl ik normaal een cyclus heb van bijna 5 weken. Je ziet het, alles is toch een beetje overhoop. Gun jezelf die ene ongesteldheid. Je weet dan zeker dat alles goed is gegaan en dan kun je vandaar uit weer verder. Ik ken een verhaal van iemand die ook doortelde (als je dus niet ongesteld wordt na een miskraam) en die dacht een echo te hebben met 8 weken, daar was het kindje heel klein, te klein. Dus afspraak voor curatage (na een week of 2) nog even een echo, wat bleek kindje leefde gewoon maar ze had later een eisprong gehad door die miskraam dan dat ze verwacht had. Ze waren heel blij maar ze zijn door 2 hele nare weken gegaan. doe je zelf dat niet aan. Gun jezelf de tijd.

Terug
Bovenaan