Cyclus.....

A

Anoniem

Guest
Ik ben afgelopen donderdag na 1,5 week overtijd (1e ongesteldheid na gebruik van pil) ongesteld geworden en op zaterdag was het al helemaal weer over. Wat moet ik hiervan denken? Zo kan ik toch niet mijn cyclus bepalen? Heeft iemand tips of ervaringen hiermee? Wij willen zo graag een kindje!

Liefs Victory

Ja, je lijf moet eerst ontpillen en daar horen dit soort rare dingen wel bij!
Zelf heb ik net m'n spiraaltje laten verwijderen. Was daarna gelijk ruim een week ongesteld. Behoorlijk lang dus. En een week voor m'n NOD begon het weer, nu maar 2 dagen. Geen pijl op te trekken dus. Grote kans dat ik helemaal geen eisprong had. Hoop dat mijn lichaam de hormonen nu wat kwijt is en wat op regel is. Bij de pil kan dat nog wel wat langer duren, je krijgt dan meer hormonen binnen en duurt het vaak ook langer. Maar je weet het nooit! Het kan zomaar raak zijn! Dus ik hoop dat zo voor je is.
Misschien vind je het leuk om mee te praten bij de topic NOD op deze pagina. We zitten allemaal een beetje in deze periode.

Groetjes

Ja, dat heet ontpillen en kan nog wel even zo doorgaan! Maar geef de moed niet op, het kan zomaar raak zijn!

Sory voor de dubele reactie, maar de eerste kwam niet door en daarom stuurde ik een verkorte variant. Tot mijn verbazing was ie toch doorgekomen. Soms werkt het hier wel raar...

ik had het ook. de eerste 2 keer was het 3 dg, net zoals tijdens de pil.... daarna weer gewoon 5 dg. wel had ik tot 7 mnd last van zwangerschapskwaaltjes..... zonder zwanger te zijn geweest....

ik zou toch gewoon gaan tellen vanaf dag 1 van je ongi....
succes!!!

Ontpillen is ook achterhaald, als je een lichte pil hebt geslikt. Ik heb in ronde 1 ovulatietesten geprobeerd en die waren gelijk positief. Dus je hebt echt kanzen vanaf ronde 1.

Tip: om de dag gaan vrijen. Dan mis je je ei nooit, zeker als je lichaam nog een cyclus moet vinden na pilgebruik! Maar vruchbaar ben je al wel hoor!

En klopt het dat je echt bijna niet meer kunt wachten op een zwangerschap??? Probeer je verstand te laten regeren en gun jezelf ook de tijd want het is niet reëel om te verwachten dat je gelijk in ronde 1, 2 of 3 al zwanger bent. de meeste vrouwen doen er een halfjaar of langer over. probeer dat altijd te bedenken. Blijf relativeren, anders wordt je zo ongeduldig wat het er niet gezelliger op maakt :)
Ik begrijp je ongeduld, want je bent gewoon bang dat het misschien nooit zal lukken! Het is ook zo spannend allemaal en je hebt er geen grip op. Dat is ook moeilijk, maar de meeste vrouwen worden gewoon zwanger spontaan, dus de kasn dat jij ook zwnager wordt is HEEL groot! Hou dat in het oog!

Succes met wachten..... zoek veel afleiding zodat je er niet de hele dag mee bezig bent!

Ik begrijp ook niet veel van de cyclus.
Eind juli ben ik gestopt met de pil. Vervolgens had ik na 33 dagen (24 augustus) weer mijn periode.
Via een zwangerschapscalculator had ik berekend wanneer de eisprong zou zijn. Maar tot op vandaag heb ik nog steeds niet mijn maandelijkse periode. Heb dit weekend toch maar een test gedaan maar daar kwam helaas uit dat ik niet zwanger ben. Ik heb dus nu al een cyclus van 42 dagen. Zijn er meer vrouwen die dit hadden?
Het is voor het eerst dat ik zwanger probeer te worden dus ik lees vele sites maar kon hier niet veel over vinden.

Groetjes...

Terug
Bovenaan