Cyclusvraag na curretage

Hallo dames,

In juli heb ik een curretage gehad. Mijn cyclus is gelukkig weer goed op gang gekomen (ben ik erg blij mee), maar de bloedingen zijn zeer heftig en afgelopen keer (de 2e menstruatie) duurde het een dag langer dan normaal (2 dagen).

Weten jullie toevallig of het langer duren van de cyclus effect heeft op de dag van de eisprong?

Daarnaast is mijn baarmoeder nog zeer gevoelig. Hebben jullie dit ook gehad?

We hebben er na de miskraam en curretage over nagedacht, maar hebben besloten er meteen weer voor te gaan. Zwanger zijn voelde zo fijn (ondanks de kwaaltjes ) !

Bedankt!

Groetjes,
Charlie

Hey Charlie,

Ik heb inmiddels 2 curretages achter de rug(de eerst in april en de laatste vorige week). Na de curretage kwam mijn cyclus ook vrij snel weer op gang, maar mijn 2e menstruatie liet ruim 6 weken op zich wachten, erg frustrerend als je zwanger wilt worden en je test iedere keer negatief.
Het lijkt mij eerlijk gezegd vrij logisch dat je eisprong op een ander moment plaats vind als je cyclus langer wordt, maar misschien is dat een verkeerde gedachte van mij.
Over die gevoelige baarmoeder, daar had ik de eerste paar keer met vrijen veel last van, maar het ging eigenlijk vrij snel over. Ik zou me daar toch niet zo veel zorgen om maken. Er is je baarmoeder aardig wat geweld aangedaan, eerst als doordat ie snel is gaan groeien tijdens je zwangerschap en daarna doordat je een curretage hebt gehad. Het heeft de tijd nodig om zich te herstellen.
En net als jij willen wij ook proberen zo snel mogelijk weer zwanger te worden, hoezeer anderen je ook adviseren om even rust te nemen, je hebt een kinderwens en die wordt iedere maand groter(toch?).
Heel veel succes!
Groetjes,
Karin

Hoi Charlie,

ik ben eind juli gecurreteerd. Was 3 weken erna weer ongi, maar was maar 2 dagen, hele erge buikpijn en een bloedbad en met dag 3 was alles verdwenen. Wel bleef ik onderin mijn buik een zeurderig gevoel houden...

Vorige week weer ongi geworden en hetzelfde verhaal, week ervoor allerlei zw.kwalen....dan ineens 2 dagen enorm ongi en nu nog steeds zeurderig gevoel in mijn buik. Heel vervelend als je zwanger probeert te raken en je wordt ongi, maar t erge vind ik dat t ruim 2 weken duurt die buikpijn!!

Bij huisarts geweest, alles voelt soepel en goed aan, dus tis helaas een zeer vervelende bijkomstigheid na mijn miskraam....

Als je zin hebt om met meer meiden te kletsen die weer zwanger proberen te raken na een miskraam, moet je maar even lezen onder "We gaan ervoor Part II"...

succes met zwanger raken!

liefs Yosha

Hallo Yosha en Ka Rosie,

Dank jullie wel voor de reacties. Het is dus toch vrij normaal dat de cyclus zo loopt. En tja...inderdaad niet gek als je bedenkt wat er in korte tijd in je buik afspeelt.

Een 2e curretage? Wat zwaar voor je. Ik hoop ECHT dat het de volgende keer gewoon goed gaat.

Wij hebben inderdaad ook besloten meteen door te gaan. De wens is er heel erg en we kijken er allebei naar uit. En hoelang het gaat duren, dat kan niemand zeggen. Ik hoop in ieder geval dat het de volgende keer goed gaat voor ons allemaal!

lijkt me ook dat de 1e weken van een nieuwe zwangerschap zo ontzettend spannend zijn. Eerst de echo zien en dan geloven zeg maar......

Hopelijk spreken we elkaar snel op het zwanger forum!

Groetjes,
Charlie

Terug
Bovenaan