Cyclusvraagje!

Hoi,

Ik heb even een cyclusvraagje. Misschien dat iemand me kan helpen.

Sinds 3 maanden ben ik gestopt met de pil, maar mijn cyclus is niet erg geregelmatig. De eerste 33/34 dagen, de tweede 25/26 dagen en de laatste 26/27. Misschien snappen jullie al waar ik heen wil. Tijdens mijn eerste cyclus ben ik in de loop van de avond ongesteld geworden, de volgende dag zette het pas goed door. De tweede cyclus werd ik overdag ongesteld en het kwam meteen goed door. Nu ben ik gister in het begin van de avond ongesteld geworden, met redelijk wat oud bloed (tja niet erg smakelijk op de vroege ochtend.....) en nu zet het goed door.

Mijn vraag nu is; vanaf wanneer begint nu mijn nieuwe cyclus? Is dat vanaf de dag wanneer je eerste bloedverlies hebt, of vanaf de dag dat je menstruatie goed doorzet. Wanneer ik van het eerste uitga, is mijn cyclus de laatste 2 maanden 26 dagen, dus stabiel. Omdat ik het dus zelf niet precies weet en er verschillende dingen hierover gezegd worden, klus ik volgens mij steeds net op de 'verkeerde' dagen.

Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe nou de vork precies in de steel zit.
 
Hoi stiertje77

Je moet uitgaan van de eerste dag dat je bloed(echt bloed),dus niet van die bruine prut of van die kleine spikkels ,ik hoop dat je er iets aan hebt,succes!
 
Hallo stiertje77,

Inderdaad zoals hierboven genoemd wordt moet je er vanuit gaan dat je nieuwe cyclus begint op de dag dat je echt bloed verliest. Dus dan zou dat voor jou betekenen dat je de laatste 2 keer een cyclus hebt gehad van 26 dagen.

Groetjes Dianne
 
Nou, die cyclus van jou is al heel regelmatig, hoor!
De eerste keer misschien niet omdat je cyclus op gang moest komen, maar de maanden hierna heel regelmatig.
Je hebt pas een onregelmatige cyclus als het bv. de ene maand 45 dagen is, die daarna 30 en die daarna 25.
 
Terug
Bovenaan