cyste aan eierstok

hallo, ik ben 10 weken zwanger en heb vandaag de eerste echo gehad.met de baby was alles prima,alleen de gyn zag op mijn linkereierstok een cyste.ik schrok hier wel even van.moet 17 juni terug om te kijken of het kleiner is anders wil hij het weghalen dmv.laproscopie.is er iemand die dit ook meegemaakt heeft?maak me erge zorgen.
 
Hallo Petra,

Ik heb het ook gehad en mijn kieste is ook verwijderd. Bij mij hebben ze mijn eileider nog kunnen schoonspoelen. In het ergste geval moet de eileider verwijderd worden, maar dat is ook geen ramp, want je kan met 1 eileider net zo goed zwanegr worden als 2. Maar ik moest 1 nachtje blijven, maar heb er daarna last van gehad. Heb ongeveer 6 weken niet gewerkt. En ik was toen 6 weken zwanger en ben nu inmiddels 24 weken zwaner.
 
Ha Petra,

Mijn verhaal is iestje anders dan 't jouwe, maar ik denk/ hoop dat je er toch iets aan hebt; ik ben zowel in mijn vorige als in mijn huidige zwangerschap geopereerd aan m'n eierstokken; tijdens de eerste keer eenmaal omdat 'ie gedraaid was en dmv een laproscopie teruggedraaid is en eenmaal weer omgedraaid en toen is 'ie verwijderd. Deze keer (met 1 eierstok zwanger worden gaat dus net zo goed) was mijn eierstok weer gedraaid en nu dus weer teruggedraaid. Ik ben in totaal viermaal geopereerd tijdens de zwangerschap (ook nog eens vanwege een breuk in mijn bindweefsel) en alle keren liep het goed af met de baby's! Mijn zoontje heeft er niets aan overgehouden en ook met deze zwangerschap (17 weken) gaat alles goed. Daar hoef je je weinig zorgen over te maken!

Heel veel sterkte,
Jouke.
 
Hoi Petra,

Bijna vergelijkbaar. Ik ben al 1 eierstok kwijt geraakt (kanker).. Met 1 eierstok kun je zwanger raken. Een paar jaar geleden vonden ze op mijn ene eierstok een cyste en dacht men even alles te moeten verwijderen. Dat hebik gelukkig nog weten uit te stellen...

en wonder boven wonder.. ik had het nooit meer verwacht, die ene eierstok met cyste en al... ik ben toch zwanger geworden.

Ik wordt nu gedurende de zwangerschap in de gaten gehouden en de arts kijkt om de zoveel weken of de cyste stabiel blijft. Intussen zie ik de kleine mooi even op de echo voorbij komen...

Blijf positief!
 
Terug
Bovenaan