cyste en zwanger, iemand ervaring?

hoi allemaal,

Ik heb net deze week mijn eerste echo gehad en het kindje leeft, het is nog heel klein (ongeveer 7,5 week). De echo ging heel moeilijk (inwendig) omdat er een cyste zit van 8 cm.
Daardoor is de echo uiteindelijk via de buik gegaan en dat is natuurlijk heel moeilijk te zien. Na lang kijken is de hartslag waargenomen en kon de gyn het kindje meten en blijkt ongeveer 7,5 week te zijn (ik dacht  8 weken dus dat klopt wel).

Is er iemand die ervaring heeft met een cyste tijdens de zwangerschap?

gr Sandra

Hoi,

Ja, ik heb ze ook. Het schijnt zo te zijn dat de cystes kunnen gaan groeien tijdens de zwangerschap onder invloed vd hormonen. Ik ben er al wel eens aan geopereerd en toen ik zwanger was konden ze ook op de echo zien dat er weer een cyste zat. Toen ik vroeg of dat geen kwaad kon nu, werd me verteld dat ze waarschijnlijk wel weer zouden "slinken" na de bevalling. Maar je kunt het opnieuw laten opmeten na de bevalling als je je zorgen maakt. Maar je hoeft je dus niet echt zorgen te maken (maar ik ben geen deskundige hoor, het zal bij iedereen weer anders zijn!)

Line

Hallo,

Ik heb ook een cyste gehad een jaar terug. Die is via een kijkoperatie verwijderd. Nu heb ik sinds een paar dagen weer dezelfde pijn als toen. Mij werd verteld dat je tijdens de zwangerschap geen cystes kon ontwikkelen maar dat kan dus wel begrijp ik.

Ik ga morgen toch de vk even bellen voor ik weer krom loop van de pijn.

voor mij is deze cyste nieuw. Ik heb hiervoor nooit één gehad, heb wel in het verleden bij mijn miskramen en zwangerschap vele echo's gehad en toen is er nooit een geweest.
Dit is dus totaal nieuw voor mij.

Hoe halen zij zo'n ding weg als die er tijdens de zwangerschap nog steeds is? Ik moet over 3 weken weer voor controle.

gr Sandra

Terug
Bovenaan