Cyste in buik ontdekt bij 1e echo 8 weken

Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad met 8 weken. Hartje klopt en baby zag er goed uit. Alleen ontdekte de verloskundige een vochtbel van ruim 10 cm in mijn buik. Komt vaker voor alleen minder groot zo'n 4 a 5 cm. Hebben meer meiden dit gehad?Word volgende week opgeroepen naar de gynacoloog omdat hij nu al zo groot is en hij met 12 weken 4 a 5 cm mag zijn dus betekend dat het nog aardig moet krimpen.

Hey,

Bii mij zagen ze bij 11 weken er ook 1. Mij werd verteld dat het geen kwaad kon. Ik sta voor een andere reden onder controle van de gynaecoloog.. en ik heb ze er nooit weer over gehoord. (Ben morgen 25 weken)

ik zou mij er niet te druk om maken.. al snap ik wel dat je het doet,  maar er is vast een oplossing voor.

Bij mij zijn er begin deze week ook 2 ontdekt tijdens de eerste echo, waren wel kleiner. Vk zei dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Ik zou als ik jou was het bezoek aan de gyn. afwachten, het komt vaker voor.

He Meiske,

Wat vervelend dat ze wat gezien hebben wat er niet hoort te zitten. Zelf heb ik het gelukkig niet gehad, maar een goede vriendin van mij wel. Hij was uiteindelijk zo groot als een honkbal (hadden ze nog niet eerder zo groot gezien ook) en moest dan ook operatief verwijderd worden. Gelukkig bleek het goedaardig te zijn en heeft ze verder ook geen last gehad van het litteken met dr groeiende buik :)

Dus zelfs als er wat aan gedaan zou moeten worden dan hoef je je alsnog niet direct zorgen te maken.

Succes met de zwangerschap!

Hoi hoi, wat naar om tegelijk een goede echo te hebben maar ook het nieuws dat er een cyste zit. Bij mij was er met de 8wkn echo ook een cyste te zien. Bij alle echo's heeft de gynaecoloog extra gekeken naar cyste. Bij 16wkn schijnen ze vaak onder invloed van hormonen weer te verdwijnen. Dat was bij mij ook het geval.

Dag Meiske,
het is meer dan een jaar geleden, dat je jouw post plaatste. Ik kwam ik jouw bericht tegen- ik heb nu namelijk exact hetzelfde! Een cyste van vocht van bijna 12 bij 10 cm, in de buikholte, ontdekt bij de eerste (vroege) echo, ik ben nu 6 weken en 4 dagen. Hoe is het bij jou verder gegaan? Ik maak me nu vreselijk zorgen over het vervolgtraject. Ik werd direct doorverwezen de gynacoloog en wacht nu op afspraak in het ziekenhuis, om te laten verwijderen, maar ik wil geen operatie in dit prille stadium, en ook alle andere risico’s natuurlijk uitsluiten... wil je me vertellen hoe het bij jou verder is gegaan? 

Ik heb gisteren mijn eerste termijnecho gehad. Ik bleek 10 weken en 4 dagen te zijn. Ook een cyste ontdekt van 4 bij 3cm. Heb een week geleden ook enorme pijn aan gehad in me buik en zenuwen onderrug. Veel in bad gelegen en warme douche en kruik erop was wel fijn. Ze doen er liever niks aan. Ik maak me wel zorgen om omdat het al pijn gedaan heeft en de baby moet ook nog groeien. 

Terug
Bovenaan