Cyste in eierstok

Hoi allemaal!

Zijn er dames die ervaring hebben met een cyste in de eierstok tijdens zwangerschap? Bij mij zit nu een cyste van ongeveer 10 x 10 cm. Ik merk er weinig van, behalve af en toe pijnlijke steken in mijn buik. Volgende week gaat het team van gynaecologen overleggen of het door middel van een operatie verwijderd moet worden. Op internet is niet veel recentie informatie te vinden, vandaar mijn vraag hier. Iemand ervaringen?
 
Wat voor soort cyste is het? Ik had er ook een, dit bleek een met vocht gevulde, niet gesprongen eicel te zijn. Hij was zo'n 4 cm maar is inmiddels verdwenen. 
Mijn echoscopiste zei dat zolang ik geen acute pijn kreeg, dat er dan weinig aan de hand was. Zo'n grote als die van jou kan om zijn as draaien en de bloedtoevoer naar je eierstok afknellen. Dan moet je direct naar het ziekenhuis voor een spoed operatie 
 
Wat fijn dat hij bij jou vanzelf is verdwenen! Bij hoeveel weken was dat?
Het is bij mij ook een cyste met vocht, maar de grootte en het risico op draaien vind ik nogal eng. En daarnaast heel veel wisselende verhalen over de heftigheid van de operatie op internet. Ik word er niet geruster op, zeg maar ;)
 
Ik heb ook een cyste bij men eierstok. Is ontdekt bij de 1e echo. Ben er 1x voor bij de gynacoloog geweest maar hij was goed aardig. Als ik geen klachten heb laten ze hem liever zitten ivm risico's. Hij is 10x6 cm. Heb wel meer echo's om het te checken. Ben nu inmiddels ruim 25 weken zwanger maar geen last ervan. 
 
Ik heb ook een cyste bij men eierstok. Is ontdekt bij de 1e echo. Ben er 1x voor bij de gynacoloog geweest maar hij was goed aardig. Als ik geen klachten heb laten ze hem liever zitten ivm risico's. Hij is 10x6 cm. Heb wel meer echo's om het te checken. Ben nu inmiddels ruim 25 weken zwanger maar geen last ervan. 
 
Ik heb ook een cyste bij men eierstok. Is ontdekt bij de 1e echo. Ben er 1x voor bij de gynacoloog geweest maar hij was goed aardig. Als ik geen klachten heb laten ze hem liever zitten ivm risico's. Hij is 10x6 cm. Heb wel meer echo's om het te checken. Ben nu inmiddels ruim 25 weken zwanger maar geen last ervan. 
 
Ik heb ook een cyste bij men eierstok. Is ontdekt bij de 1e echo. Ben er 1x voor bij de gynacoloog geweest maar hij was goed aardig. Als ik geen klachten heb laten ze hem liever zitten ivm risico's. Hij is 10x6 cm. Heb wel meer echo's om het te checken. Ben nu inmiddels ruim 25 weken zwanger maar geen last ervan. 
 
Bij mij was hij met de 16 weken echo verdwenen. Dus dat is ergens tussen de 9 -16 weken gebeurt. Zolang je er weinig last van hebt, zou ik me niet te druk maken. Meestal verdwijnen ze vanzelf, maar laat je echoscopiste het wel in de gaten houden. 
 
Terug
Bovenaan