cyste in hofdje bij 20 weken echo

Gisteren hebben wij de 20 weken echo gehad.

Alles zag er in rpincipe perfect uit, het hartje klopte goed en alles leek goed aangelegd te zijn.
Blaas en maag was gevuld, niertjes zagen er goed uit enz.
Alleen heeft ons kleintje 2 cystes in het hoofdje, dti blijkt vaker voor te komen en later in de zwangerschap weg te trekken, we moesten ons daar geen zorgen over maken zei de echoscopist nog.
Totdat ze het hoofdje ging meten, dat bleek toch wel klein te zijn.
Het is nog binnen de norm, maar in combinatie met de cystes bij de hersentjes toch een puntje om er een gynacealoog naar te laten kijken.
Hellas kan dit pas volgende week sinsdag en moeten we nog een aantal dagen in spanning zitten.
WE moesten ons niet te druk maken, omdat alles er verder perfect uitzag, maar dat doe je toch.

Zijn er hier meer waarvan de kleine een kelin hoofdje had of cystes in de hersentjes?
De hersenetjes zagen er verder ook goed uit.

Hallo Linda,

Wat vervelend voor jullie!
Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar wil je toch even een hart onder de riem steken. Als de echoscopist zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken, zal ik dat ook
maar niet doen hoor. Als het echt spoed zou zijn, dan had er gisteren echt wel gelijk een
gyn. naar gekeken.
Kun je er via google ook niets over vinden?

Linda heel veel succes dinsdag en laat even weten wat de uitslag was.

Gr,
Sonja

Hetgeen wat je vind hierover zijn afwijkingen waar j eniet vrlijk van wordt, maar die kenmerken heeft ons kleintje ook niet.
Dus ik denk dat dat het niet kan zijn voor de rest kon ik er weinig over vinden, maar ben ik ook niet intensief aan het zoeken geweest.

Misschien dat ik morgen de verloskinduge nog wel even erover bel, maar dat vind ik zo raar staan eigenlijk, maar misschien kan zij wat meer vertellen.

Linda;

Ik kan me vorstellen dat je toch even in de zenuwen zit en dat is ook niet meer dan normaal. En als je de behoefte hebt om de gn te bellen dan moet je dat gewoon doen. Het gaat tenslotten om je kindje dus dat zullen ze echt wel begrijpen.

Maar we zullen aan je denken en ik hop echt voor je dat het helemaal niets ernstigs zal zijn en dat jij verder onbezorgd van je zwangerschap mag gaan genieten.

groetjes Joyce

Jee, dat is toch wel even schrikken. Ik zou zeggen: gewoon bellen die VK. Al was het alleen maar om wat van de bezorgdheid weg te nemen. Veel sterkte,

groetjes
Staartmees.

Hoi Linda

Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar van schrikt,
En ik hoop ook dat alles goed komt met jullie kindje.
Ik heb ook een dochter waarbij ze op de 20 weken echo zagen
dat het hoofdje erg klein was maar er waren geen afwijkingen te
zien dus hoefden we ons geen zorgen te maken.
Toen ze uiteindelijk geboren werd had ze ook een erg klein hoofdje
maar alles was verder helemaal gezond wel is ze het eerste jaar
onder controle gebleven in het ziekenhuis omdat ze  wilden weten of de
ontwikkeling wel normaal ging.
Maar dat ging allemaal prima en nu is ze alweer 2 1/2 en huppeld ze vrolijk rond.

Zo zie je maar ook met een klein hoofdje hoeft er niks aan de hand te zijn.
Ik hoop voor jullie dat alles goed komt en dat de cyste snel verdwijnd.

Groetjes Ilona

lieve linda,

wat een klote nieuws... vooral omdat er nu feestdagen tussen zitten dan duurt het wachten helemaal lang! ik weet niet of je het een tijdje terug hebt mee gekregen.. ik had/heb ook problemen gehad en wie weet nog.... zie we na de bevalling en bij ons zaten de paasdagen er tussen.
wij hadden slecht nieuws gekregen over de uitslag vd vlokkentest.. gelukkig blijkt nu dat het niet ZOOOOOooooooo slecht is als we eerst dachten..   dus meis hou je sterk deze lange dagen (zijn nu al bijna over.. )
heel veel succes zal een kaarsje voor je branden laat je het wel weten hoe het verder gaat..

heel veel liefs Annemieke

Hallo Linda.

Ik hoop dat alles goed is als je weer op controle gaat.
Ook al zeggen ze je hoeft je geen zorgen maken dat doe je toch.
Ons kindje had ietsjes kleiner hoofdje, maar de papa heeft ook niey zo'n
groot hoofd, dus dat we oke zo.
Ik duim voor je dat het straks helemaal weg is.

Liefs Linda

Terug
Bovenaan