Cyste in mond

We zijn met onze zoon, Jorik, zojuist naar de huisarts geweest omdat hij vreemde, harde witte puntjes (3 stuks) in z'n mond had op het tandvlees van de bovenkaak. We waren bang dat dit tandjes waren. Volgens de huisarts waren dit cyste's en het advies was niets aan doen. Iemand hier ervaring mee? Jorik heeft er namelijk wel last van, hij zit de hele tijd met z'n handen in z'n mond.

Alvast bedankt !
 
ja ik herken het wel hoor! bij onze dochter zagen we het met 4 mnd,wel een beetje vroeg voor een tandje vonden wij. maar ze was ook huilerig en stopte steeds haar vingers in haar mondje, veel kwijlen etc. het bleek dus een ontstoken talgkliertje te zijn (cyste)ze heeft het nog steeds maar heeft nu onderhand ook 2 ondertandjes. ik gaf haar af en toe een nat washandje en een koude bijtring.

het gaat gelukkig vanzelf over.
sterkte
groetjes Anna
 
Ik heb ergens in mijn studieboeken er ooit iets over gelezen. Lichte vooral regelmatig masseren van het gehele kaakwalletje waar de tandjes in groeien kan voorkomen worden dat het er meer worden. Het geeft ook extra doorbloeding en dus afvoer van opgehoopt vocht en eventueel talgafbraak. Doe het in het ritme en frequentie als je kindje accepteerd. 2 maals daags poetsen!!! van het tandvlees is ook goed, en dat geld voor alle baby's va 3-4 maanden.
Succes.
 
Terug
Bovenaan