cyste na Clomid, verplichte pauze, wie ook gehad??

Hoi meiden,

Vanmorgen uitgangsecho gehad voor onze 4e IUI. Ik had een cyste van 3,5 cm en mag dus deze maand niet starten met CLomid ....
Ik kon kiezen of een maand aan de pil of deze maand afwachten of de cyste vanzelf weggaat. Mocht het over een maand nog niet weg zijn, dan moet ik alsnog aan de pil.
Zo tegenstrijdig...al zo lang bezig voor een kindje en dan moet je aan de pil....

Ik heb gekozen om nu geen pil te slikken, wil niet nog meer zooi in mijn lijf. Ik hoop dus dat de cyste vanzelf weggaat. Geen kans dus deze maand. Hopelijk wel in november, want in december is het lab dicht en worden er geen IUIbehandelingen gedaan en wordt het dan dus januari voor ons....

Ben er aardig van ondersteboven..... Ik weet ook echt niet of een cyste kwaad kan....

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens mee gemaakt? Hoe is dat verder verlopen??
Ik hoor graag wat van jullie....

Liefs,

een teleurgestelde Ginger

Hallo Ginger,
Ik heb  in april een cyste van 3,5 cm gehad op mijn eierstok.
De volgende cyclus was die gelukkig weg.
Hopelijk is hij bij jou ook de volgende cyclus weer verdwenen.
Het meest vervelende is dat je weer een maand moet wachten.
Ik ken het gevoel. Mijn mannetje en ik hebben 2x IUI achter de rug.
Deze maand moeten we  ook even wachten, omdat  volgende week maandag een poliep word verwijderd uit mijn baarmoeder, d.m.v. een hysterscopie.
En ook in december is er in het ziekenhuis waar ik kom ook een stop rond de  feestdagen.
Heb jij ook het gevoel haast te hebben? Het wachten duurt zo lang.
Groetjes, Tessa  

Hi Ginger,

He meid ja dat is idd enorm balen. Ik heb zelf na een afgebroken poging ivm overstimulatie bij IUI de volgende ronde ook een cyste gehad en mocht toen dus ook niet weer starten en moest verplicht 1 maand wachten... aahhh daar word je behoorlijk gek van. Voor je gevoel heb je daar helemaal geen tijd voor om een ronde te missen. Bij mij was de cyste gelukkig ook weer in de cyclus verdwenen want bij de volgende uitgangsecho zat ie er niet meer.. en dat geeft je ook weer een goed gevoel. Zo van, zie je wel mijn lichaam kan nog wel wat. Vol goede moed zijn we weer met verder gegaan, die ronde heeft niet succesvol uitgepakt en ook daar heb ik weer een cyste aan overgehouden maar nu klein genoeg om wel door te mogen gaan. En zie hier, ik heb morgen weer een inseminatie op de planning staan. Nou ja wat ik maar wil zeggen is; laat je niet uit het veld slaan door een cyste. Geniet maar even van een maand zonder hormonen en dan ga je straks weer sterker als ooit verder.

Succes he meid!!!

Scorpy

Hoi Ginger,

ik weet niet of dat van mij met dat van jou te vergelijken valt, maar ook ik heb na een ronde (1e keer) clomid een cyste gekregen.
Ik ben nog niet zo ver in de MM als jullie (IUI ed), ik krijg nu alleen nog clomid en mijn cyclus wordt in de gaten gehouden via bloedonderzoek en echo's.
Misschien dat daar het verschil zit in dat ik van de gyn wel weer gewoon mag proberen zwanger te raken?
Maar moet eerlijk toegeven dat dat me niet echt lekker zit hoor! Mijn cyste was namelijk (schrik niet!) 10,4 cm bij 7,8 cm  en zit bij mijn rechter eierstok.
Omdat mijn linker eierstok wel gewoon werkt en omdat de cyste langzaam aan het verkleinen is mogen wij dus wel proberen?!

Ik wil je bij deze veel sterkte wensen en ik hoop voor je dat die cyste snel weer verdwenen zal zijn zodat jullie weer verder kunnen

Groetjesss,
Ashley.

Hoi meiden,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat dit toch echt wel vaker gebeurt (al wil je dit natuurlijk voor niemand...).
Het geeft me in elk geval goede hoop dat het de cyste deze maand vanzelf weggaat, als ik jullie verhalen zo lees. En dat betekent concreet dat we in 2007 nog 1 x een IUI zouden kunnen doen. En dat hoop ik echt, want januari klnikt nog zo ver weg....

Ik probeer deze maand maar als een rustmaand te zien, even geen gehannes naar het zh en even geen medicijnen en al die bijwerkingen. Maar goed, liever dat allemaal wel natuurlijk, maar het is niet anders.

Mijn man blijft het een heel akelig idee vinden. Al die zooi kan toch niet goed zijn? Tjee, dadelijk krijg je er echt iets ernstigs van.. Dat zijn zijn grootste zorgen. Hij heeft liever geen kindje meer dan dat ik dadelijk ziek wordt of zo.... Maar goed zo drastisch zie ik het gelukkgi niet. Ik ga ervan uit dat het zh weet waar ze mee bezig zijn..

Nogmaals bedankt en jullie ook veel suuces met alles!

Liefs,

Ginger

lieve Ginger,

Helaas ken ik je verhaal maar al te goed...
In april had ik na gebruik van Clomid op dag 10 een cyste van ruim 8 cm.
Een paar dagen later was hij ruim 10 cm....
Ik verging van de pijn en kon niet rechtopstaan, durfde (kon) niet tillen enz. enz...

Ben die dag nog met spoed geopereerd... Want mijn eierstok kon gaan kantelen en afsterven...En dat is nou niet echt de bedoeling...

Meid, hoe lastig het ook is, probeer je rust te nemen in deze verplichte rustmaand.

Heel veel succes en tot gauw.
Liefs,
mama Peet

Hoi mama Peet,

Brrrr. kreeg een beetje rillingen van jouw verhaal!
Gelukkig heb ik nergens last van, voel helemaal niets!
Hij was dan ook "maar" 3,5 cm....
Complicaties kunnen we idd niet gebruiken nu!

Bedankt voor je reactie en tot snel!

Ginger

Terug
Bovenaan