Cyste ontdekt bij onderzoek

<p>Hallo dames,</p><p>Deze week is bij mij een cyste op de echo gezien in de baarmoeder bij het fertiliteitonderzoek. Ruim 9 cm en ben erg geschrokken. Waarschijnlijk moet hij worden verwijdert via een kijkoperatie ivm de grote. De uitslag vh bloedonderzoek moet ik nog krijgen.</p><p>Ook krijg ik een 2e echo en misschien een MRI scan omdat mijn linker eierstok niet te zien was op de echo. Dat schijnt vaker voor te komen.  Nu heb ik wat vragen en misschien is er iemand die ervaring heeft en ze kan beantwoorden. Natuurlijk ga ik ze nog aan mijn arts vragen maar dat duurt nog even voordat mijn vervolgafspraak is..</p><p>-kun je gewoon zwanger raken met een cyste van dat formaat? Of is dit de waarschijnlijke oorzaak waarom zwanger worden niet lukt?</p><p>-is een cyste altijd het gevolg van Endometriose? Of kan dat een andere oorzaak hebben.</p><p>Misschien zijn er hier meer lotgenoten. </p>

Hallo,
Ik had een cyste op m'n linkereierstok ten grote van 6 cm. Inmiddels ben ik zwanger en is de cyste verdwenen. Het is dus mogelijk.

Bedankt voor je reactie. Is de cyste bij jou dus uit zichzelf verdwenen? Dat is goed nieuws zeg!
Bij mij zal dat wel niet het geval zijn. 9 cm is vrij groot. En er zat ook vocht in de baarmoeder dus ben bang dat ik niet natuurlijk zwanger zal raken voordat het verwijdert is.. Ben me kapot geschrokken en weet nog zo weinig. Maakt me zo onzeker en verdrietig :( Wil dat ding eruit!!
volgens mij heb ik wel geluk dat hij niet bij mijn eierstok zit. Maar de echte uitslag en prognose krijg ik nog.

Jeetje Elsie wat een verhaal. Tja je krijgt met veel emoties te kanpen. Heel veel verdriet , neerslachtigheid etc.
Ik heb vanochtend nog met het ziekenhuis gebeld en kwam er achter dat de cyste dus wel degelijk op mijn eierstok zit. Tijdens de echo is veel langs me heen gegaan want was erg geschrokken vh nieuws 9 x 9 is niet niks! Omdat men mijn linker kant niet kon vinden ben ik bang voor wat ze daar gaan aantreffen. Ik herken me in klachten van Endometriose en hou mijn hart vast. Hoop zo dat dit niet het geval is en ben verschrikkelijk bang. Wat als ik niet op natuurlijke wijze zwanger kan raken??
ik maak mezelf helemaal gek maar t blijft maar door mijn hoofd spoken:( Maar snap nu wel waarom een zwangerschap waarschijnlijk uitblijft.. Laten we hopen op een goede afloop voor beiden meis, veel sterkte!

@Libelletje ik was in de zoekmachine aan 't zoeken naar "Cyste op eierstok" en kwam jou verhaal tegen. Wat vervelend voor je zeg en ik herken me in je verhaa. 
Ik heb op dit moment een bbz en bij de echo van vorige week en deze week zag ze een cyste op m'n eierstok. Ze deed er heel luchtig over van dat het normaal is en m'n lichaam dit zelf weer afstoot. 
Maar als ik Google kom ik ook een verband met endometriose tegen. Ik heb al een paar maanden het gevoel dat ik dat heb en dit ook aan de gynaecoloog vertelt maar die wilt er niks van weten aangezien ik nog in de bbz zit en m'n hcg nog nirt gedaalt is en hun zeggen dat ik zwanger ben geworden dus geen endometriose heb. Maar ben er zo bang voor ik heb zo het gevoel dat m'n gevoel klopt en helemaal nu ik ook een cyste op m'n eierstok heb. 
Ik ben benieuwd of jij al wat meer weet over je cyste? 

@Patries: Jeetje wat heftig zeg! Ik weet hoe je je voelt.. Bij mij is er nu ook iets heel bijzonders ad hand. Ik ben 9 dagen overtijd en zwangerschapstesten blijven negatief! Wel had ik gister en vanochtend een knal positieve ovulatietest! Terwijl mijn eisprong al geweest is, dit weet ik door:
-heb al eerder een piek gehad met ovu test weken geleden
-2 maal inwendige echo gehad ivm de cyste en beide artsen vertelde dat mijn ei geweest was?
Ik moet as maandag de scan in en dat mag niet als je zwanger bent. Vandaag belt mijn arts met de uitslagen vh bloed. Hopelijk komt hier meer uit. Als die negatief is dat lijkt het me ook gewoon dat ik NIET zwanger ben. Ik maak me echt ongerust want ben extreem moe, vaak plassen en voel soms mijn borsten en vlagen van misselijkheid. Of zit het tussen mijn oren??
feit is dat ik de afgelopen 3 cyclussen voor deze regelmatig was! Nu zit ik al op dag 38 van mijn cyclus. Wat is dat lijf toch in godsnaam ah doen?? Je hoort wel ns dat vrouwen een laag hcg hebben en dat een bloedtest wel uitwijst dat je zwanger bent. Omdat hcg en lh op elkaar lijken hebben zwangeren ook vaak een positieve ovulatietest. Andersom testen kan niet! Kortom ik vermoed dat ik wel eens zwanger kan zijn. Maar weet niet of ik daar blij mee moet zijn ivm complicaties etc. Ze hadden me al verteld dat de cyste en waarschijnlijk ook de eierstok verwijderd moet worden. Pff, wat een ellende.. Dus ik snap dat je je ontzettend zorgen maakt! Ook ik sluit Endometriose niet uit tot na de scan.

@Libelletje jeetje wat heftig zeg en wat een onzekerheid. En kan je endometriose zien via een scan dan? Ik dacht met een kijkoperatie. 
Hou je ons op de hoogte wat de bloeduitslag vanmiddag is? 

Terug
Bovenaan