Hoi,
Ik heb zelf ook een cyste en daar kwamen ze bij mij ook achter bij de eerste echo. De verloskundige dacht in eerste instantie dat ik zwanger was van een tweeling omdat mijn buik zo dik was, totdat ze op de echo zagen dat ik een cyste had in mijn eierstok van 13 cm!!!
Omdat de cyste zo groot was kon hij niet meer vaginaal verwijderd worden en was er even sprake van een operatie dmv een snee in de buik. Gelukkig vond een van de gynaecologen in het ziekenhuis het ook een idee om te proberen om de zwangerschap te voldragen met de cyste. Het schijnt vaker voor te komen, maar jij bent de eerste die ik erover hoor op op het forum.
Ik ben inmiddels 27 weken en 3 dagen zwanger en bij mij is de cyste wel wat kleiner geworden, nu zo'n 6 cm. Ik ben wel al die tijd onder controle gebleven van de gynaecoloog en loop dus niet meer bij de verloskundige (ben daar uiteindelijk alleen de eerste keer geweest.) Als de cyste na mijn bevalling nog aanwezig is zal ik alsnog geopereerd worden om hem te verwijderen. Maar het zou ook mogelijjk zijn dat hij in de tussentijd nog verdwijnt, we zien het wel.
Hoe groot is de cyste bij jou? en heb je erveel last van? Ik hoop dat jer er niet al teveel last van hebt, voor de kleine kan het in ieder geval niet echt kwaad, het is meer vevelend voor jezelf.
Veel sterkte in ieder geval met je zwangerschap en natuurlijk met de cyste
Liefs van Cheyenne