Cyste

Hallo

Gisteren heb ik de 2e echo gehad en daar werd gemeten dat ik 10 weken en 3 dagen ben. Het hartje zien kloppen geweldig!!!!
Nu zag de verloskundige op de echo ook dat ik een cyste had naast de baarmoeder. Ik hoefde me hier niet druk om te maken?????
Maar ja dat doe ik dus toch. Nu wil ik vragen of er meer zwangeren hier last van hebben gehad of hier ooit van gehoord hebben?
Vanmorgen bij verloskundige geweest voor controle en konden het hartje niet horen. Vorige keer wel al bij 10 weken. Allemaal kleine dingen waar je toch over in zit.

Groetjes Nicole

Hoi Nicole,
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, ook al is het niet nodig. Ik kreeg zelf bij mijn eerste echo te horen, dat ik een vleesboom(pje) had. Maar ik hoefde me geen zorgen te maken..... Tot de muren op me afkwamen bij wijze van spreken. Toen heb ik de verloskundige nog eens gebeld en zij heeft me heel geduldig en precies uitgelegd waarom ik me geen zorgen hoef te maken. Een vleesboom is een goedaardig gezwel, dat onder invloed van hormomen kan slinken, maar ook kan groeien. Ik weet niet of jouw cyste ook een vleesboom is, maar toch. Ik denk dat je VK je hier he beste mee kan helpen.
Overigens was er vorige week ook een onderwerp over een cyste, volgens mij ook met dezelfde titel als die van jou. Die zou je kunnen opzoeken, misschien staan daar nog goede reacties bij, waar je iets aan hebt.
Over dat hartje, mijn verloskundige zegt, dathet een toevalstreffer is als je een hartje voor de 12 weken kunt horen. Het kindje is dan nog zo klein en kan zich nog op zo veel plaatsen schuilhouden.... Vandaar dat   in de praktijk waar ik kom standaard niet voor de 14 weken naar het hartje geluisterd wordt (anders moeten ze zo veel extra echo's uitdelen).
Laat je iets weten, hoe het verder gaat!
Sterkte,
Patricia    28w2d  

Hallo Patricia

Allereerst ook gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Bedankt voor je reactie. Ik heb gelijk gezocht naar het onderwerp cyste van vorige keer en dit gelezen. Het komt dus inderdaad meer voor. Of het een vleesboom is dat weet ik niet moet ik de volgende keer vragen. Volgende week nog eens terug om het hartje proberen te horen. Horen we het dan niet mag ik de week daarna nog eens komen. Rond de 20 weken krijg ik de echo in het ziekenhuis en daar zullen ze nog een kijken naar de cyste. Want het kan dat hij naar 16 weken verdwijnt(zeggen ze).  Nog even in spanning. Nu weet ik ook waar ik dus die steken in de buik van heb, want dat is geen pijn zoals bandenpijn. Kruip helemaal in elkaar zodat de pijn iets minder wordt.
Ik laat zeker nog iets van me horen wat er verder gebeurt.
Iedereen succes met de zwangerschap!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Nicole

Ik heb begrepen van een vriendin die dit ook heeft gehad, dat een cyste ook gewoon een verstopte en ontstoken porie kan zijn (een soort puistje van binnen dus). Zolang je vk het in de gaten houdt (dat het niet te groot wordt) is er niets aan de hand.

Dag Nicole,

Ik heb vorige week een stukje op het forum gezet, omdat ik bij een echo te horen heb gekregen dat ik een cyste heb van 8 cm.
Ik weet niet goed hoe dit verder gaat, maar wel dat de gyneacoloog heel rustig eronder was.

Het komt schijnbaar bij prille zwangerschappen vaker voor en meestal verdwijnen ze inderdaad vanzelf, als dat niet zo is, dan kunnen ze hem (oparatief) verwijderen. De zwangerschap gaat dan wel gewoon door.

Ik hoor graag via het forum hoe het verder gaat met jouw cyste (misschien wordt ik er dan ook rustiger onder).

Sterkte ermee!

gr Sandra

Terug
Bovenaan