Cyste

Verkleving/Cyste
Anoniem 16-08-2004 16:08:57

Hi,
ik hoor en lees wel eens wat over verklevingen, nou is er een half jaar geleden een cyste bij mij ontdekt, is dat hetzelfde als een verkleving?? BIj mij is er geen sprake van geweest om het weg te laten halen!!! Wie kan mij hier iets over vertellen??

Och gossie...

Zie ik dat er niemand heeft gereageerd.. Ik heb het even voor je opgezocht..

Nou bij deze dan..

Een cyste is een met vocht gevulde holte, Follikels/eiblaasjes in de eierstokken zijn op een echo te zien als kleine zwarte bolletjes, die van dag tot dag groeien. Als een van de follikels groter is dan 2 centimeter en de volgende dag is verdwenen, geeft dat aan dat er een eisprong is opgetreden.
Ook cysten worden op de echo gezien als zwarte bolletjes. Cysten blijven langer aanwezig dan follikels, zijn vaak groter en houden een enkele keer verband met onvruchtbaarheid/infertiliteit. Meestal verdwijnen ze echter vanzelf.

Dit is dus niet direct iets om je zorgen over te maken.

Bij mij hebben ze afgelopen donderdag een kijkoperatie/laparoscopie gedaan en ik heb ook een cyste.. niet in mijn eierstok maar in mijn buikholte, die hebben ze gewoon laten zitten omdat het geen kwaad kan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt enneh... ik vind het persoonlijk wat gezelliger als iemand een naam aanneemt...weet je toch "tegen wie je 't hebt"...

Liefs Lill.

Terug
Bovenaan