cyste

hallo,

even een berichtje, ben vandaag terug geweest naar de gyn nav. die cyste (zie stukje endometriose) hij is nu kleiner dus dat is verder oke, gaan nu eerst op vakantie en hebben over 4 weken nieuwe afspraak bij gyn. We zijn nu ruim 2,5 jaar bezig, 2 x een mk gehad en een spoedoperatie ivm gesprongen/gedraaide cyste. Heb enkele maanden mijn temp bijgehouden en heb dan geen eisprong. Er zit dus iets niet goed bij mij. Weet iemand wat voor onderzoeken je allemaal krijg. Ik heb al hsg, en kijkoperatie gehad. Maar straks wordt het allemaal echt, dan weten we wat er aan de hand is en ook de mogelijkheden om zwanger te worden. We willen het heel graag, maar ik zie ook wel een beetje ertegen op. Dit wilde ik  even kwijt

Groetjes    

hoi!
ik heb ook endometriose. afgelopen november heb ik de tweede operatie gehad om de boel 'op te ruimen' en daar achteraan 3 maanden hormooninjectie (Lucrin) om tijdelijk in de overgang te komen en zo de laatste restjes te laten verdwijnen. Of het veel zin heeft gehad weet ik niet.. afgelopen donderdag bleek dat ik WEER een cyste heb in mijn rechter eierstok. dus het is @$#$% alweer terug na een paar maanden... ze gaan bij mij nu kijken of die cyste groter wordt, want me een grote cyste mag je geen IUI meer doen. Hopen voor mij dus dat deze laatste poging gelukt is..
Ik weet niet wat er anders gaat gebeuren, ik vrees weer een operatie of wellicht eerder al aan IVF om te boel wat te versnellen? Ik kan je dus niet echt helpen, denk dat het bij iedereen anders is... To be continued...
Succes met alles en een fijne vakantie!

groeten, Saar

Hoi,

Bedankt voor je berichtje, wat me wel opvalt
vrijwel iedereen die cystes heeft begint gelijk met IUI of IVF, is alleen hormoonbehandeling niet mogelijk of is dat een beetje afhankelijk waar de cystes zitten?

Hoi!
Geen idee of je ook 'alleen' hormoonbehandelingen kan doen. Bij mij zijn ze met IUI begonnen om zo snel mogelijk zwanger te worden. Het is immers zo dat de endometriose met elke menstruatie technisch gesproken erger wordt (bij mij dan). Hebben ze er tegen jou niks over gezegd dan? 2,5 jaar is ook niet niks namelijk...

groeten, Saar

Hoi,

Echt met zwangerschaps onderzoek zijn wij nog niet begonnen. Wij zijn nl sinds begin 2004 bezig, was een maand nadat ik gestopt was gelijk zwanger. Kreeg mk met 7 weken. Heeft toen bijna jaar geduurd eer dat ik weer zwanger was(hadden samen afgesproken na een jaar naar de gyn te gaan) toen ik dus weer zwanger was met 9 weken weer een mk gehad. Zou toen al wat onderzoeken krijgen (meestal doen ze het na 3 mk. maar omdat het bij mij al lang geduurd had.) Kreeg toen alleen na een maand een cyste die sprong/draaide dus gelijk operatie. Dit was okt 2005, in dec 2005 nog HSG gehad. Dit zag er nu allemaal goed uit, dus werd er aangeraden nu weer een half jaar te wachten. Dat is dus ongeveer nu en nu had ik weer die cyste. Maar nu hebben we over een paar weken een afspraak en dan willen we wel verder alle evt. onderzoeken en weten wat er kan. Maar zo zijn we dus 2,5 jaar bezig en eigenlijk nog niets verder. Maar wie weet weten we straks meer.

Hoi hoi

Ook geen leuk verhaal, poe hee! Ik denk dat ze het nooit over hormonen hebben gehad bij jou omdat je 2 keer zwanger geweest bent? Hoe naar dat ook afgelopen is, lijkt me vreselijk. Nou ja, afwachten dus eigenlijk nu he? 't Is echt bij iedereen anders en ook in elk ziekenhuis anders (raar eigenlijk, je zou denken dat de zorg overal hetzelfde zou moeten zijn..).
Succes ermee!
Groeten, Saar

Terug
Bovenaan