cyste

A

Anoniem

Guest
Hoi

Vanochtend ben ik dus voor een follikelmeting naar het ziekenhuis geweest.
Was deze maand voor het eerst begonnen met spuiten. Dus best spannend vanochtend.
Had gelukkig mijn man mee genomen, want ja hoor het was weer eens slecht nieuws.
Er zat een cyste aan of in mijn eierstok van 5 bij 6 cm.
Nu moet ik dus weer accuut stoppen met prikken en aan de pil voor een maand.
Jemig twee jaar geleden ben ik met die pil gestopt om zwanger te raken en nu moet ik dus weer opnieuw aan die pil.
Hopelijk verdwijnt hierdoor de cyste en anders moet hij operatief worden verwijderd.
Ik baal echt, en zie het even allemaal niet meer zo zitten.

Wie herkent dit of heeft dit ook al mee gemaakt....

groetjes visje

Hoi visje,

wat vervelend voor jullie,

ik ken het niet, maar ik wil wel dat je weet dat ik aan je denk!!!

sterkte,

Liefs Tamara

Hoi,

Doe rustig aan en hard hopen dat de cyste vanzelf weggaat, ik ben nu 2 langs geweest bij de gyn ivm met een cyste, 1 keer van 7 cm die verwijderd is en 1 keer (vorige maand) van 3,5 . Beide ben ik gegaan ivm me de pijn. De eerste keer is hij operatief verwijderd en deze keer is hij door pijnstillers en rustig aan doen geslonken. Hij was vorige week nog maar 1 cm. Wij zijn nu 2,5 jr bezig maar wel 2 keer een mk gehad en gaan binnenkort naar gyn voor hulp ivm met zwanger worden. Ik hoop voor je dat hij snel  weggaat en wens je heel veel succes verder!!  

Hoi visje,

Ik heb ook cystes gehad. Aangezien ik endometriose heb, komen ze helaas steeds terug. Op de echo vorige week was te zien dat ik er weer een had in m'n rechter eierstok (pas een kleintje van een cm, maar toch). Bij mij zijn ze al 2 keer operatief verwijderd en de laatste keer kreeg ik elke maand injecties waarmee ik 3 maanden in de overgang kwam (leuk, NOT) en de cyste vanzelf verdween. Hoe lang moet je de pil ook alweer slikken? Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om weer aan de pil te gaan na zo'n lange tijd.  
Hopelijk verdwijnt ie bij jou gewoon lekker snel en mag je weer verder!
Succes met alles!

groeten van Saar

HOI MEIDEN,

Toch fijn om ervaringen van anderen te lezen. Ik ben nu bijna een week aan de pil, dus nog twee weekjes te gaan. Ik had de gynecoloog nog wel gebeld of hij mij in die drie weken niet in de gaten moest houden met echos.  I.v.m eventueel doorgroeien van de cyste.  Maar dat was niet nodig ik hoefde me geen zorgen te maken.
Er is ook niets over rustig aan doen gezegd, toch wel vreemd dat er zo verschillend op gereageerd door gynecologen.
Zelf heb ik sinds vrijdag avond af en toe een vreemde buikpijn onder in de buik en mijn borsten zijn ook heel gevoelig. Ben vandaag hartstikke moe.
Ik ben soms bang dat het door de cyste komt, maar weet niet of ik daar nu weer over moet bellen.
Vind het allemaal wel vervelend die onzekerheid. Wat zouden jullie doen. Herkennen jullie dit.

groetjes visje

Hoi hoi,

4 maanden geleden werd er bij mij ook een cyste ontdekt. Ik mocht de Clomid die ik gewoonlijk gebruikt om een eisprong op te wekken niet meer gebruken.
2 maanden daarna was de cyste spontaan verdwenen. De meeste cystes zijn ovarium cysten en die meestal na een paar maanden uit zichzelf

Groetjes Erna

Terug
Bovenaan