cyste

Hoi,

k ben vandaag bij de huisarts geweest, er blijkt een cyste in mijn baarmoedermond te zitten, het kan geen kwaad, maar moet er na de bevalling wel weg. Ze zegt dat het niet vanzelf weg gaat. Ik baal er gigantisch van, heb helemaal niet verder gevraagd, hoe groot het is, en hoe het dan weggehaald zou moeten worden, en of er kans is dat het groter wordt tijdens de zwangerschap. Had niet op een cyste gerekend. Zou de verloskundige hier meer van weten? ik moet vanaf week 36 in ieder geval naar de gynaecoloog, omdat ik bij onze 1e een keizersnede heb gehad, dus dan vraag ik er sowiezo wel naar, maarja dat duurt nog wel even.

Ben even benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

Groetjes

hoi hoi

ik had ook een cyste in mijn baarmoeder. ik had daar ook heel erge steken van. het is bij mij vanzelf weggetrokken en heb er helemaal geen last meer van gehad ben benieuwd of ik nu bij de 2e er weer last van heb. bij mij was hij zeker 3 cm doorsnede

succes in elk geval

hoi,

Ik heb een (chocolade)cyste in mijn eierstok door mijn endometriose.
Bij mij groeit deze cyste tijdens de zwangerschap niet omdat hij alleen maar groeit tijdens mn menstruratie.Ook bij mij moet deze verwijderd worden na de zwangerschap en dan moet er helaas dus ook 1 eierstok verwijderd worden. Ik zou als ik jou was anders even je vragen opschrijven en een telefoninsch consult met je huisarts vragen zodat je alsnog antwoord krijgt op je vragen.
Succes en sterkte.

hoi,
ik ben 2 jaar geleden aan geopereerd.hij zou eerst blijven zitten,met medicijnen is ie kleiner geworden maar bleef pijn klachten houden.hebben toen weg gehaald,maar gyno vertelde dat hij kon blijven zitten,zwanger worden geen probleem en kans zou zelfs zijn na je bevalling dat je dan opeens kwijt ben.dat ie mee zou gaan met de bevalling.maar zover kwam het bij dus niet.
succes.
gr marjan

Hallo,
Beetje late reactie.

Ik ben voor de 2e keer zwanger (nu 36 weken) en heb weer een cyste. Nou ja weer, waarschijnlijk is het een oude cyste die er vorige keer ook zat.
Zowel de huisarts als de vk vonden het niet nodig om na controle te krijgen toen omdat ik er geen last van had.
Ben de eerste keer thuis bevallen van een gezonde zoon en geen complicaties.

Nu bij de 2e zwangerschap is de cyste met de 20 weken echo weer gesignaleerd. Inmiddels 3 keer bij de gyn geweest voor controle.
Waarschijnlijk dus de cyste van vorige keer.
Omdat ik nog steeds geen last er van ondervind laten ze ook deze keer de cyste zitten en mag ik thuis bevallen.
Echter moet ik nu 6 weken na de bevalling wel weer terug op controle. Als de cyste er nog zit volgt een operatie. Uiteraard als ik er eerder last van krijg (en dat schijnt heel pijnlijk te zijn).
Ik ben wel blij dat er nu na controle volgt en baal er van dat het toen niet is gebeurd. Volgens de gyn had ie er anders vorige keer al wat aan gedaan.

Maar goed. Ik ga de bevalling vol vertrouwen te gemoet (heb het immers al eerder gedaan problemen) en we zien wel.

Dit is mijn verhaal hopelijk ben je een beetje gerust.
Oja mijn cyste is zo'n 10cm. We hebben het dus over een flinke.

Groetjes

Terug
Bovenaan