Cysten hebben en zwanger zijn.

<p>Ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Jerona en ik ben 21 jaar oud. Afgelopen zondag ben ik erachter gekomen dat mijn vriend en ik zwanger zijn van ons eerste kindje. Wij zijn natuurlijk erg blij maar ook erg in shock! Namelijk omdat mij altijd door doctors verteld werd dat ik niet zwanger kon worden i.v.m. de cysten die ik op mijn eirenstokken heb. Ik ben nu volgens de verloskundige (telefonisch contact gehad) 5 weken zwanger. </p><p>Ik heb 4 februari een afspraak voor het eerste echo. Het punt is nu alleen dat ik erg veel last van mijn onderrug heb en vaak steken in mijn buik. Ik weet dat steken bij zwangerschap horen maar ik maak mij toch erg druk hierom. Wat kan ik het beste doen in dit situatie? </p><p>Maken meerdere zwangeren dit mee? En is het iets alarmerend dat wij gewoon naar ziekenhuis gaan?</p><p>groeten,</p><p>Jerona</p>
 
Heb je pcos? Ander is het onzin dat je niet zwanger kan worden door cycsten. Volgens mijn gynaecoloog heeft elke vrouw cysten op de eistok alleen sommige groeien te groot en belemmeren soms de groei van een eitje waardoor je niet altijd een eisprong hebt en dus onregelmatige cyclussen hebt. (zo is het mij verteld ben zelf geen dokter) ik had ook veel cysten op. M'n eierstokken en was bij de 1ste poging zwanger nu door de hormonen zijn alle cystes weg;) 
 
Ohh oke duidelijk. Maar mijn vraag / zorg is meer of ik aan nu aan de bel moet trekken i.v.m. Met de kramp / steken in mijn buik en rugpijn. Misschien ben ik overbezorgd maar het is ook nieuw voor mij... 
 
Hmm ja het is per vrouw/zwangerschap verschillend denk ik wat je voelt. Ik voelde af en toe ook wel een steekje of kramp maar dat kwam eigenlijk pas met 8/9 weken. Nu voel ik het af en toe als ik te snel om draai in bed of opsta. Dat zijn de banden die nog een beetje mee moeten rekken. Zolang je geen bloed verliest of ondraaglijke buikpijn krijgt zal het wss niet veel bijzonders zijn. Maar bij twijfel kan je natuurlijk altijd even bellen met  verloskundige..
 
Hallo allemaal, Ik ben Raisa ( 18 ) jaar,
ik en mijn vriend waren al snel eens over onze kinderwens. hij is ook wat ouder (27) en wij kunnen niet wachten op een klein wondertje.
hier mijn verhaal,
ik was al 4 jaar aan de pil en ben 26 juni gestopt met de pil. en heb wel elke week een zwangerschaps test gedaan. mijn menstruatie bleef uit en na 3 maanden toch maar even naar de dokter gegaan. de dokter zei oh dat kan wel nog even duren aangezien ik 4 jaar de pil slikte,
mijn moeder zag dat ik eronder leed omdat ik zo n grote kinderwens heb en toch niet ongesteld werd voelde het toch niet goed. hupp weer naar de dokter bloed geprikt om te kijken of ik zwanger was. weer NEGATIEF!. ik teleurgesteld natuurlijk. ondertussen 5 maanden later weer naar de dokter, hevige buikpijnen en niet lekker voelen. de dokter mij doorverwezen naar de Gyneacoloog , 29 nov 2018, ik naar binnen ze zeiden we gaan een echo doen. kreeg ik zo n groot ding in mijn poes was even slikken maar oke so be it. en jaa hoor Het Syndroom van PCOS en een cyste van ongv 9 cm. Ik janken natuurlijk. de cysten moet verwijderd worden via operatie en PCOS syndroom kan verholpen worden met medicijnen na de oparatie, 
de gyneacoloog zei als je nou deze week bloed prikt en dan volgende week Mri Scan doet kan je over 2 weken geopereerd worden. Nouu dus Niet !!!. heb 1 week later bloed geprikt 16 Jan  2019 kon ik pas terecht voor een Mri Scan. Nouu ik zweten in dat ding kon er niet tegen dus na 10 min was ik er al klaar mee. vervolg afspraak gemaakt voor CT Scan , Maar daar moest ook weer bloedgeprikt voor worden PFFFFF!. nou CT scan gehad was 2 weken geleden. 27 Feb weer trug om te checken dan weet ik eindelijk een datum wanneer de operatie plaats vindt EINDELIJK!
 
Thanks voor het lezen van mijn verhaal hou jullie op de hoogte xxx 
 
Hai! 
Mij heb zelf ook erg last gehad aan het begin echt alsof de ergste ongesteldheid ooit eraan kwam. 
Maar niet zo erg dat ik niet kon lopen ofzo. 
 
Mocht je twijfelen gewoon altijd even de verloskundige bellen die weet het het beste. 
Sterkte
 
Terug
Bovenaan