Hoi,
Ik heb ook een kijkoperatie gehad en helaas is daar bij mij toen ook endometriose geconstateerd. Niet in mijn baarmoeder maar mijn beide eileiders zitten dicht. Dit betekend voor ons dat ik nooit om een gewone manier zwanger zal kunnen worden. De kijkoperatie op zich was wel pijnlijk en ik heb ongeveer een week last gehad maar viel me achteraf toch wel mee. BIj mij was het zo pijnlijk omdat ze ook meteen een gas hebben ingespoten waardoor alles opgeblazen word en daar hou je wat langer last van. Het is echter wel erg fijn dat je daarna precies weet wat je hebt.
Wij zijn na de uitslag begonnen met IVF en ik kan je melden dat we na een poging al meeen zwanger waren en inmiddels word ons dochtertje deze week al weer een jaar en gaan wij deze week weer naar het ziekenhuis om voor een tweede kindje te gaan. Nu scheelt het wel dat mijn baarmoeder schoon is, maar mijn schoonzusje heeft allerlei verklevingen in haar baarmoeder en haar eileiders zijn wel schoon en zij heeft een zoontje van 4 die zonder hulp van de artsen verwekt is.
Ik zou je aanraden om gewoon de uitslag van de kijkoperatie af te wachten en dan elke keer een stapje verder te denken wat je wilt. Heel veel succes hierbij.
Groetjes
Inge