cystes en verklevingen, endometriose

Hallo dames. Vandaag heb ik voor de 2e keer een inwengige echo gehad. Daar blijkt uit dat ik cystes heb en dat er ook verklevingen zijn. Ik heb ook zeer pijnlijke menstruaties en kan dan moeilijk plassen.Ze denkt nu aan endometriose en wil een kijkoperatie laten doen. Ik zie er erg tegen op. Wie heeft dit ook en wat is je verloop in de mmm?

Hoi,

Ik heb ook een kijkoperatie gehad en helaas is daar bij mij toen ook endometriose geconstateerd. Niet in mijn baarmoeder maar mijn beide eileiders zitten dicht. Dit betekend voor ons dat ik nooit om een gewone manier zwanger zal kunnen worden. De kijkoperatie op zich was wel pijnlijk en ik heb ongeveer een week last gehad maar viel me achteraf toch wel mee. BIj mij was het zo pijnlijk omdat ze ook meteen een gas hebben ingespoten waardoor alles opgeblazen word en daar hou je wat langer last van. Het is echter wel erg fijn dat je daarna precies weet wat je hebt.

Wij zijn na de uitslag begonnen met IVF en ik kan je melden dat we na een poging al meeen zwanger waren en inmiddels word ons dochtertje deze week al weer een jaar en gaan wij deze week weer naar het ziekenhuis om voor een tweede kindje te gaan. Nu scheelt het wel dat mijn baarmoeder schoon is, maar mijn schoonzusje heeft allerlei verklevingen in haar baarmoeder en haar eileiders zijn wel schoon en zij heeft een zoontje van 4 die zonder hulp van de artsen verwekt is.

Ik zou je aanraden om gewoon de uitslag van de kijkoperatie af te wachten en dan elke keer een stapje verder te denken wat je wilt. Heel veel succes hierbij.

Groetjes
Inge

Hoi,

Na een foute uitslag van de HSG heb ik een kijkoperatie gehad in mijn buik en in mijn baarmoeder, tevens hebben ze mijn eileiders doorgespoten. Bij mij is een cyste weggehaald in 1 eileider. en mijn andere zat geknikt in verkleefd aan mijn darmen en baarmoeder. ook zat mijn baarmoeder vol met verklevingen. Na de operatie veel het op zich nog wel mee met de pijn maar ik heb wel weken thuis gezeten.....
Van het gas heb ik ook wel last gehad. zodra je gaat zitten dan stijgt het naar je schouders en daar blijft het dan zitten dat deedt wel pijn maar dat verdwijnt zeker binnen een week.

Ik heb het er wel voor over gehad. Ik ben namelijk nu zwanger! zonder iui of ivf. Dus voor mij was het een uitkomst.

Sterkte met het maken van je keuze!

Ester

Terug
Bovenaan