cytomegalievirus

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger maar in plaats van dat het een vrolijke periode in mijn leven is, is het echt een rotmoment. Het is alsof mijn leven plots gestopt is, voordien had ik zoveel dromen, zoveel energie. En dit omdat in mijn bloed sporen gevonden zijn van het cytomegalievirus. Mijn zwangerschap bestaat momenteel uit wachten, afspraken maken met virologen, wachten tot de dag dat mijn afspraak eindelijk daar is, bloedafnames en angstig afwachten voor de resultaten. Ik ben niet alleen bang  voor het krijgen van een miskraam (ik heb reeds bloed verloren, een roze-achtig  slijm en nadien een bruinachtig slijm) maar indien ik geen miskraam krijg maar het vruchtje is toch besmet met het virus, bestaat de kans erin dat ik het moet laten wegnemen. En iedereen zegt maar wees positief. Wel dat is verdomd moeilijk. Na het bloedverlies bleek wel uit een bloedtest dat ik waarschijnlijk geen miskraam had omdat mijn zwangerschapshormoon gestegen was. Enfin wat een rotachtige periode vol onzekerheid en angst. Ik heb altijd gedacht dat zwanger zijn, de mooiste periode uit je leven is wel, ik zou toch graag mijn leven terugkrijgen. Waarin ik tenminste vrolijk kon zijn en plannen in kon maken. Is er iemand die ook zo een ervaring heeft?
Alvast bedankt. Herlinda

Hoi,

Wat spannend voor je, dan met die hormonen erbij helemaal. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik rond 5/6 weken een innestellingsbloeding gehad. Dit was na 2 vreselijke dagen ook weer over, mijn zelfvertrouwen duurde veel langer voordat hersteld was. Ik ben benieuwd wat het bij jou was.
Als je eenmaal een positieve CMV test hebt gehad, houd je die dan? Of is dat alleen als je hem recentelijk hebt opgelopen? Jij zult wel 100.000 vragen hebben.
Ik wens je veel succes en hoop dat alles loopt zoals jij wenst.

Hallo,

Jeetje wat een verhaal. Ik heb geen ervaring met het virus wat er bij jou is gevonden. Eerlijk gezegd heb ik er zelfs nog nooit van gehoord. Wel heb ik ervaring met bloedverlies en bruine afscheiding. Ik ben nu 10 weken zwanger en heb het ook gehad. Het is pas sinds een week gestopt. Maar als ik jou goed begrijp dan is je eerste zorg dat je bang bent voor een miskraam, als dat goed gaat komt de andere zorg al om de hoek kijken omdat je niet weet of je vruchtje ook is aangetast. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Groeten pinklady

Hoi,

Ik heb een aantal jaren terug ook cytomegalie gehad. Het is ontdekt omdat ik zo moe bleef. Ik was op dat moment niet zwanger.( wel bezig het te worden)  Toen ik een half  jaar daarna wel zwanger was is er wel naar gekeken. Maar omdat het niet meer aktief was, hoefde ik er verder niks mee. Ik moest in eerste instantie wel in het ziekenhuis bevallen. Mede omdat ik ook al een keer het Herpesvirus gehad had. Maar toen het puntje bij het paaltje kwam mocht ik ineens toch thuis bevallen! Omdat het cytomegalievirus bij mij niet aktief was op het moment van zwanger zijn, zijn er verder geen andere tests gedaan dan het bloedonderzoek. Dus ik kan je helaas niet verder helpen met je vragen. Ik kan me voorstellen dat je heel bang bent voor wat er nu gaat gebeuren. Vooral veel vragen stellen! Alles goed laten uitleggen. Zo weet je waar je aan toe bent. Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed is!
Sterkte!

Groetjes, Kat (juni 2006forum)

Terug
Bovenaan