CZ vergoedt vanaf 1 september de screeningsecho!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Via mijn vk heb ik vernomen dat de CZ per 1 september de (20 weken) screeningsecho (zonder medische indicatie) wordt vergoedt tot ± € 93,- (en een beetje). De vergoeding wordt geloof ik met terugwerkende kracht gegeven.

Misschien wel interessant voor diegene die het nog niet wisten.

Groetjes,

Nelly
36weken

Hoi,

Ze vergoeden hem al vanaf 1 januari. Ik heb er 30 januari 1 gehad (toen was ik 20 weken, heb inmiddels een dochter), en die is gewoon vergoed.
En afhankelijk van welk pakket je hebt vergoeden ze ook de poliklinische bevalling. Helaas heb je wel een eigen bijdrage voor de kraamzorg.
En als het zo is dat je kleintje in het ziekenhuis geboren word, en daar langer moet blijven, kun jij ook blijven. Dit is wel afhankelijk van welk pakket je hebt, of je BV geeft en of het ziekenhuis je een gastmoeder status wil geven. Dat kost je dan 14 euro eigen bijdrage per nacht. En jij krijgt alle zorg (eten, controles etc) die nodig is.
Onze dochter was 4 weken te vroeg. Ik gaf BV, maar onze dochter had moeite met drinken. Daarom moest ze blijven. Ze viel nl in eerste instantie snel af. Ik ben dus aan het kolven geslagen, en dat kreeg ze dan via een fles en sonde. Ze heeft er 11 dagen gelegen, en ik dus ook. Na 5 dagen werd mijn kraambed omgezet in een gastmoederschap. Maar de zorg bleef hetzelfde.

Misschien is het handig om dit te weten. Vraag sowieso dit soort dingen na bij welke ziektekosten verzekeraar je ook hebt. Dat bepaard een hoop stress.

Fijne zwangerschap allemaal!
Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Ik heb 16 mei de screeningsecho gehad en hem daarna gedeclareerd bij de CZ. Daar zeiden ze dat ze (ongeacht het pakket) die echo alleen vergoeden bij een medische indicatie. Bij de CZ hadden ze ook gezegd dat het waarschijnlijk dit jaar nog vergoedt zou worden, maar dan diende ik het opnieuw te declareren. Nu kan ik dat dus per 1 september doen. Vreemd dat jij hem dan wel vergoedt kreeg. Ik hoorde van verschillende meiden dat zij hem ook (nog) niet vergoedt kregen.

Het is de bedoeling dat ik thuis ga bevallen, maar je weet maar nooit. Ik zal mijn papieren nog eens nakijken.

Bedankt!

Groetjes,

Nelly.

volgens mij heeft ieder vrouw in nederland sinds dit jaar recht op een 20 weken screeningsecho en hoort iedere verzekeraar deze te betalen!

groet   Evelien

Terug
Bovenaan