daantje80

hoi danielle

ik ben ook danielle en heb een vraagje aan je?  ik woon ook in duitsland en ben zwanger  . in november ben  ik uit gerekent. en nu bij me 2de kindje wil ik bevallen in duitsland. alleen weet ik niet hoe  hier alles gaat. ik ga al naar de frauenarts. maar bij de bevalling en hoe  ze het alles gaat. geen flauw idee. ik hoop  dat je me een beetje op weg kan helpen.  ben je bevallen in duitsland of nederland? hoe ging alles? waar woon je precies in duitsland?

ik woon zelf net over de grens bij langeveen, veldhausen

alvast er bedankt

groetjes danielle.

Hallo danielle,

wat grappig, nog een Danielle en ook nog woonachtig in Duitsland. Ik woon ten hoogte van Doetinchem over de grens. Ik heb 2 kinderen en beide zijn in Nederland geboren. Tijdens de eerste zwangerschap woonde we pas net in Duitsland en leek het me vertrouwder om in een Nederlands ziekenhuis te bevallen. Nu bij de tweede ben ik ook in Nederland bevallen. Dit mede omdat de eerste met een ks geboren is en de kans groot was dat ook de tweede met een ks geboren zou worden. Ik vond het in Duitsland wel erg medisch allemaal en of ik nou naar Bocholt moest rijden (20 km) of naar Doetinchem (25 km) dat maakte me ook niet uit. Hoe het dus allemaal in Duitsland gaat, weet ik eigenlijk niet. Misschien kun je eens op deze site  kijken en dan bij het forum, ik weet dat daar wel mensen zijn die in Duitsland bevallen zijn.

Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb, mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan