daar ben ik weer!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Jullie zullen me vast niet meer kennen, maar een tijdje terug was ik hier actief aan het meeschrijven. Mijn naam is Mirjam en ik heb een zoontje van 21 maanden. Zijn naam is Justin. Vanaf nu probeer ik weer met jullie mee te schrijven. Ik heb meteen een vraag. Wat is het eetschema van jullie kleintjes? Justin krijgt als ontbijt namelijk nog een papfles en 's avonds vaak een potje olvarit of iets dergelijks. Nu was ik benieuwd wat jullie kinderen eten.

groetjes van Mirjam

Hoi Mirjam,

Leuk dat je weer komt forummen!!!!

Jennifer  (19 mnd) krijgt 's ochtends 1 of 2 boterhammen met een beker warme melk.
in de ochtend fruit en met de lunch 2 boterhammen en een beker yoghidrink.
's middags krijgt ze wat te snoepen en 's avonds eet ze met de pot mee. Dit doet ze al vanaf 11 mnd ofzo en uiteraard een toetje (yoghurt met een smaakje).

Hoezo eet jouw kleintje niet gewoon met jullie mee??? Wordt nu wel steeds moeilijker denk ik om hem aan de smaak van gewoon eten te laten wennen...

groetjes Ilone

Ola Mirjam,

Gezellie dat je weer vd partij bent.

Birgit eet 's ochtend 1 a 2 boterhammen, rond een uur of 10 een stuk fruit en als ze rond half 12 naar bed gaat (voor brood is ze dan al te vervelend) krijgt ze een fles soya melk, dit omdat ik sinds jan. met de BV gestopt ben overdag.. ze krijgt m dan nog warm en wordt lekker rustig. als ze wakker is eet ze weer 1 of 2 boterhammen en   ron 3u een doosje rozijntjes..
's avonds krijgt ze sinds kort wat de pot schaft, maar als ik niet zeker weet of ze er goed van eet krijgt ze 3/4 potje en daarna nog wat van wat wij eten.. ze heeft ook erg lang een potje gehad. Gewoon omdat we dat er het best inkregen omdat ze snel met haar eten gaat klooien.. de laatste tijd gaat t eigenlijk steeds beter!

Hoi,

onze jongste (van juni 2007) krijgt als hij wakker wordt borstvoeding, daarna twee boterhammen en soms een cracotte en een beker melk. Rond tien uur een beker thee en fruit (we delen samen twee vruchten). Om half een krijgt hij twee boterhammen en een cracotte, en een beker melk. Dan gaat hij slapen. Als hij wakker wordt krijgt hij een beker thee met een biscuitje. Tussen vijf en half zes eten we warm, hij eet met de pot mee. We hebben hem vanaf zes maanden a la rapley bijgevoed, dus hij weet wel raad met alles. We eten geen vlees maar wel af en toe een vegetarische burger oid. Vaak moeten we twee keer opscheppen. Na het eten volgt een schaaltje vla met yoghurt en een scheutje roosvicee. En dan voordat hij gaat slapen nog borstvoeding. Als hij ziek is, tandjes krijgt of flink verkouden is en s'nachts wakker wordt mag hij ook nog lekker vertrouwd bij mij drinken. Heerlijk!

Kortom, onze jongste heeft een flinke eetlust, maar blijkbaar heeft hij het nodig want hij is niet te zwaar.

Hoi,

onze jongste (van juni 2007) krijgt als hij wakker wordt borstvoeding, daarna twee boterhammen en soms een cracotte en een beker melk. Rond tien uur een beker thee en fruit (we delen samen twee vruchten). Om half een krijgt hij twee boterhammen en een cracotte, en een beker melk. Dan gaat hij slapen. Als hij wakker wordt krijgt hij een beker thee met een biscuitje. Tussen vijf en half zes eten we warm, hij eet met de pot mee. We hebben hem vanaf zes maanden a la rapley bijgevoed, dus hij weet wel raad met alles. We eten geen vlees maar wel af en toe een vegetarische burger oid. Vaak moeten we twee keer opscheppen. Na het eten volgt een schaaltje vla met yoghurt en een scheutje roosvicee. En dan voordat hij gaat slapen nog borstvoeding. Als hij ziek is, tandjes krijgt of flink verkouden is en s'nachts wakker wordt mag hij ook nog lekker vertrouwd bij mij drinken. Heerlijk!

Kortom, onze jongste heeft een flinke eetlust, maar blijkbaar heeft hij het nodig want hij is niet te zwaar.

Mijn dochtertje van 22 maanden eet 's morgens 1 boterham met kaas en een beker thee. Halverwege de ochtend (koffietijd) krijgt ze thee en een koekje (meestal een liga of biscuitje). Tussen de middag 2 bruine boterhammen met hartig beleg  + een beker melk. Na haar slaapje fruit en 's avonds eet ze altijd met de pot mee. Ze lust alles, van andijviestampot en soep tot aan curry (wel de milde versie...). en voor het slapen gaan krijgt ze nog een fles melk omdat ze haar toetje nooit wil. De olvarit potjes zijn bij ons al heel lang de deur uit want ik ben van mening dat hoe meer ze met de pot mee eet en hoe meer verschillende smaken ze leert eten hoe makkelijker het is. Al moet ik zeggen dat ik het wel makkelijk heb met haar, ze lust echt bijna alles.

Terug
Bovenaan