Daar ben ik weer...

Hey meiden,

Eindelijk heb ik even tijd en puf gevonden om hier te reageren!!!
Milan is inmiddels 10 weken oud en om het even bruut te zeggen hebben we alleen nog maar drama met heb gehad...

Vanaf de 2e week is Milan beginnen te huilen en niet zomaar huilen, gemiddeld 16 uur per dag krijsen. CB is toen 2x langsgeweest en konden niet meer zeggen dan dat hij te wijs is voor zijn leeftijd en dat hij rust en regelmaat nodig heeft. Wat we ook probeerde hijwerd niet stil. Uiteindelijk hebben we in zijn 3e week de huisartsenpost gebeld en is direct opgenomen voor 1,5 week. In het ziekenhuis hebben ze bij hem reflux geconstateerd en dus niks Rust&Regelmaat(kan die woorden niet meer horen) Na 1,5 week zijn we naar huis gestuurd met een tas vol medicijnen en speciale Neocate voeding. Enige wat de kinderarts nog kon zeggen was succes aankomend jaar, want het zal zwaar worden. Daarna zijn we nog 3x teruggeweest bij de kinderarts omdat het echt niet ging. We hebben toen nog 4x verschillende voedingen gekregen om allemaal uit te proberen, nutramigen, pepti, omneo en comfort... werkelijk niets hielp.
We waren helemaal kapot op dat moment. Ik jankte op een gegeven moment bijna alle 16 uur met hem mee, omdat ik niet meer wist wat ik moest doen.
We hebben een second opion aangevraagd via de huisarts in het WKZ, waar hij de volgende dag wederom opgenomen werd. Hier hebben ze diverse onderzoeken gedaan, maar niks kunnen vinden omdat ze hem te jong vonden voor ingrijpende onderzoeken. Wel weten we nu dat hij anatomisch goed inelkaar zit, maar of alles ook werkt kunnen ze pas na 3 maanden zien.
In het WKZ heeft hij 2 weken gelegen, waar we uiteindelijk gestart zijn met het huilprotocol. Of terwijl... Milan net zolang laten krijsen in bed totdat hij vanzelf in slaap valt. Jeetje wat een drama was dat, aangezien we niet meer bij hem mochten komen. Gelukkig hebben ze daar ook weer andere medicijnen gegeven waar hij iets rustiger van werd. Na 4 dagen Milan van een afstandje bekijken hoe hij ligt te krijsen hebben we besloten om hem weer mee naar huis te nemen. Ze gingen medisch niks meer doen en alleen nog maar het huilprotocol toepassen. Nou dat kunnen we thuis ook, maar dan op een kindvriendelijke manier haha.
Toen we thuis waren hebben we contact gezocht met zowel een osteopaat en een haptonoom. Die hebben voor ons echt wonderen verricht. Hij zit weer op standaard voeding en een goede hoeveelheid. Dit samen met zijn medicijnen voor reflux heeft we sinds deze week een schat van een mannetje wat nog steeds heel veel huilt... maar waarbij het lachen steeds meer de boventoon voert.

Helaas kan ik van deze periode maar kort genieten, aangezien ik volgende week weer aan het werk moet.. Of terwijl mijn verlof heeft gediend voor ziekenhuis bezoeken, polibezoeken, CBbezoeken, Osteopaat bezoek en dan ook nog de haptonoom.

Ik had me dit toch anders voorgesteld.

Iemand hier ook ervaringen mee???

Zo, vanaf nu probeer ik weer wat meer te posten en bij te blijven met jullie ervaringen

Liefs,

Maaike

jeemig maaike wat een verhaal!! wat zullen jullie het zwaar hebben gehad pff dat wens je niemand toe. ben wel blij te lezen dat het nu beter gaat en dat er vooruitgang inzit... blijf volhouden meis het gaat goed komen!!

dikke kus inge

Nou dat is niet niks zeg!!! Bijna niet te doen.
En iedereen maar zeggen geniet ervan zeker!

Onze dochter was ook zo ontroostbaar aan het krijsen. niemand nam het serieus. we zijn toen zelf naar osteopaat gegaan. en na de pepti over gegaan op nutramigen. en dat hielp gelukkig bij ons.

ben nu ook pas net aan het genieten, en dan zit je verlof er ineens op!

Misschien kun je regelen dat je wat langer vrij kan,
gooi het op dat je psychisch nog niet aan kan.
Dat begrijpen ze meestal wel bij bedrijfarts!
Succes.

Gr. Diane

Hi Maaike,

Wat een verhaal zeg! Jee...

Hier ook minder goede ervaringen met het cb. Bij onze oudste hebben we er echt heel veel aan gehad, ze hebben ons toen ook echt geholpen en nog steeds.
Maar nu met onze jongste! Ze rommelen maar wat aan. Ik vond dat mijn baby te veel huilde, niet goed at (met name te onrustig) en haar luiers... pfew... rotte eieren waren er niks bij. Maar ja, dit kende ik niet van de oudste, dus wist ik het ook niet.

Eerst maar eens zien of ze in een ritme wilde van om de drie uur. Ja, dat lukt, maar de klachten namen niet af. Een andere fles en speen proberen: hielp niks. Puckababy proberen: hielp ook niks. Afgelopen donderdag kreeg ik weer een advies: een draagzak, zodat Isa lekker tegen mij aan kon liggen de hele dag. Ja, hallo! Er is iets met mijn kind, ik weet niet wat, maar iets!

De osteopaat zei gelijk: koemelkintolerantie. We zijn nu 4 dagen op andere voeding. Isa spuugt niet meer, produceert normale luiers. Alleen haar darmen: ze heeft enorme krampen door het wijzigen van de voeding en haar gulzige drinken. Dus dat gaan we nu aanpakken, maar we hebben we het gevoel op de juiste weg te zijn! En wij zijn blij geen weken gewacht te hebben.

Misschien kan je nog wat ziekteverlof opnemen? Om bij te tanken van alle emoties en dingen die je hebt mee gemaakt? Maak je er in ieder geval sterk voor!

En hopelijk geniet je nu wel van je kindje!

Gr. Tamara.

Hey Maaike,
Wat een drama zeg! Wat zullen jullie het enorm zwaar hebben gehad! En wat vervelend dat hij een reflux heeft! Mijn vriend heeft dit ook en heeft hier ook behoorlijk last van, dus ik kan me een klein beetje voor stellen hoe rot dit voor zo'n klein mannetje moet zijn! Kan het zijn dat het nog beter gaat worden als hij groter word?
Gelukkig gaat het nu wat beter bij jullie en ik hoop dat het alleen maar berg op waarts gaat vanaf nu! heel veel sterkte!
Liefs,
Mar

Hey Maaike,
Wat een drama zeg! Wat zullen jullie het enorm zwaar hebben gehad! En wat vervelend dat hij een reflux heeft! Mijn vriend heeft dit ook en heeft hier ook behoorlijk last van, dus ik kan me een klein beetje voor stellen hoe rot dit voor zo'n klein mannetje moet zijn! Kan het zijn dat het nog beter gaat worden als hij groter word?
Gelukkig gaat het nu wat beter bij jullie en ik hoop dat het alleen maar berg op waarts gaat vanaf nu! heel veel sterkte!
Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan