Daar kom je nog wel achter ... ?!

Graag wil ik dit even aan jullie kwijt want ik word er steeds onrustig van. Misschien is het ook wel de angst om de controle te verliezen, hoe gek dit ook klinkt.

Bepaalde mensen zeggen regelmatig dat ik nog maar even van de rust moet genieten want als ons dochtertje binnenkort gaat lopen dan is de rust over.

Dan hoor ik zo vaak dat veel gehoorde zinnetje; "daar kom je nog wel achter"... dat ze bv de potten van de vensterbank trekken en ooooooveral aan zitten.

Ik vind het lastig dat me dit zo uit mijn doen haalt. Want ik weet ook dat ons meisje wat nu 1 jaar is binnenkort alles wilt onderzoeken, overigens doet ze dit nu natuurlijk al, ze schuift over de grond en vindt alles mooi. Maar zegt men dan als ik dit zeg ... straks loopt ze en gaat alles veel sneller!

Het is niet rot bedoeld maar waarom zeggen mensen dat toch?

Groetjes Esther
 
Meid trek je het toch niet zo aan.
Alles komt vanzelf zoals het komt.
Je vooraf druk maken heeft helemaal geen zin, het gaat altijd anders als je gedacht had.
Ik heb er 2 van 16 maand oud en 1 loopt en de ander nog niet, die schuift op z'n billen door de kamer.
Ja ze zitten overal aan, maar dat is normaal.
Dingen die gevaarlijk zijn en die je erg dierbaar zijn zet je gewoon weg.
Bij mij staan de potten nog gewoon op de vensterbank en de tv staat ook nog gewoon op z'n plek.
Ja ik moet vaak zeggen "mag niet" enzo, maar afleiding werkt nog het beste, geef ze gewoon een speelgoedje in de handen of ga samen een toren bouwen.
Ja de kamer ligt bezaaid met speelgoed, maar dat is snel weer opgeruimd als ze even een slaapje gaan doen.
Ze helpen hier zelf al mee, en smijten alle blokjes in de curver box, een heel leuk spelletje.
Heb je het even gehad met corrigeren, zet je de kleine gewoon even in de box met een koekje of wat drinken.
Het is gewoon weer een fase waar je samen doorheen moet, maar ik vind het ook wel een leuke hoor.

Sommige mensen vinden het blijkbaar gewoon leuk om een ander op de kast te jagen, laat ze lekker kletsen!

Ik wens je heel veel plezier samen met je kleine meid!

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
ha meid,

Ja mensen kunnen soms praten hè? Nou, het is per kind zo verschillend. Er zullen superondernemers bij zijn en kleintjes die snel luisteren. Maar wat is hoor is dat het alleen maar leuker wordt. Hoe groter hoe meer communicatie en als jij consequent bent, luisteren ze ook sneller. en veel afleiden is de taktiek denk ik.
Laat de mensen maar kletsen..... je komt er nog wel achter hoe LEUK het is om een peuter in huis te hebben. Ze zeggen het alleen maar om wat te zeuren te hebben en 'wijs' over te komen. Je zult vast momenten hebben dat je het goed zat bent, maar ze slapen nog heel lang 's middags dus je kunt ook lekker bijkomen.

Succes meid met je aanstormende peuter.... het wordt vast onwijs leuk!
 
Dank jullie wel! Het is fijn als je dit soort dingen kunt delen met mede mamma's ... en ja, ik trek het me soms wat teveel aan. En wellicht ga ik ook wel teveel vanuit het negatieve denken omdat mensen het op een bepaalde manier zeggen.

Fabienne ging vanmorgen achter de stofzuiger aan! hihihi, het was zo geinig en een LOL dat ze had. Tot op heden vind ik dat ze heel goed luistert en als er eens wat sneuvelt is het ook geen ramp.

Het id idd ook wat je zegt bloempje "wijs" over komen, ze weten het allemaal al! denken het ook beter te weten!

 
He meid,

Vervelend he dat anderen je zo onzeker maken. Ik heb dat ook hoor.
Maar het valt allemaal best mee. Onze meid liep al voordat ze 11 maanden was, ze is inmiddels 19 maanden. En ja bij ons zijn de echte dierbare spullen ook van de grond verdwenen, maar de rest staat er gewoon hoor.
Tuurlijk gaan ze wel eens ergens aan, dat is niet meer dan logisch. Ze willen toch ontdekken en verkennen. Als jij consequent blijft is er niks aan de hand. Wij hebben dingen in de kamer staan waar ze absoluut niet aan mag. Maar er staan ook wat prulletjes waar ze wel mee mag slepen. Ze weet precies wat wel en niet mag.
Ik geniet ervan als ik haar bezig zie en hoe graag ze loopt.
Laat het gewoon gebeuren en geniet er vooral ook van. Het is een grote stap als ze gaan lopen hoor, ze zijn dan toch weer een stukje onafhankelijker.

Groetjes Anninas
 
Waarschijnlijk is het frustratie voor hen omdat zij die tijd ervaren hebben als er druk en niet meer kunnen stil zitten omdat je kleine rondloopt, maar het valt mee hoor, zet het breekbare spul veilig en er is niks aan het handje!
 
Terug
Bovenaan