Ik heb regelmatig buikpijntjes en afentoe heel hevig. Begin december en eind december was deze pijn bijna niet te houden. Alsof ik ieder moment heel heftig ongesteld zou worden. Hierdoor wist ik eigenlijk wel zeker dat ik in ieder geval niet zwanger kon zijn. Anders was het niet zo heftig geweest. Bij mijn eerste controle na de curretage (6 wk na) was er iets te zien op de echo, ze konden niet echt duidelijk vaststellen wat het was. Ik werk zelf in een ziekenhuis (als secretaresse, dus niets medisch maar wel op een OK. Niet in het ziekenhuis waar ik onder controle ben overigens) en ben nogal nieuwsgierig aangelegd, dus zoek regelmatig van alles op via het internet of vraag het gewoon aan 1 van de chirurgen. Ik wist dat 1 van de complicaties na een curretage een verkleving kon zijn. Vandaar dat ik het al dacht. Een beetje van het internet en een beetje gevoel.
Ik moet zeggen, hoewel het helemaal K.L.O.T.E. is dat ik weer geopereerd moet worden en dat het pas 24 februari is, ik me wel heel rustig voel. Veel rustiger dan de afgelopen 10 weken. Ik weet nu gewoon dat er iets in de weg zit en dat ik met zekerheid de komende weken echt niet zwanger kan worden of ongesteld zal worden. Ik hoef het dus echt niet in mijn hoofd te halen te gaan testen. Ik heb me er gewoon bij neer moeten leggen en dat vind ik eigenlijk wel erg lekker. Ik kan er niets aan veranderen en het is nu eenmaal zo. Alleen het feit dat de gynaecoloog zij dat het haar wel zorgen baarde dat ik dit moest ondergaan, baard mij ook wel een beetje zorgen. Ik begrijp dat ze zich moet indekken voor de eventuele consequenties (dat dit allemaal echt blijvende gevolgen heeft), maar echt leuk vond ik dit niet.
Ik zal moeten afwachten wat er hierna gaat gebeuren. Tot die tijd (6 weken) zal ik er het beste van moeten maken en hopen dat ik niet te veel buikpijn zal hebben deze weken. Ik heb me vooral voorgenomen te genieten van de dingen die ik wel al heb, lieve vriend, mooi huis, leuke baan... en niet te treuren om de dingen die ik nog niet heb. Door alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd is dit alles een beetje langs me heen gegaan. Ik blijf jullie zeker wel in de gaten houden...
Hou gaat het nu met jou Biate?
Veel liefs,
Shir