dacht dat het goed geregeld was...

Op dit moment baal ik even flink van de combinatie werk-kind. Ik werk onregelmatig, in de zorg. Mijn diensten zijn het probleem (nog) niet, aangezien ik in de week een vaste werkdag heb en mijn andere uren in het weekend vallen. De middag dat ik werk, past mijn schoonvader op, maar die heeft nu waarschijnlijk een hernia...
Naast mijn vaste diensten, moet ik ook tijd maken voor gesprekken. Dat moet ik dus altijd in overleg doen met mijn man. Vanmorgen had ik een afspraak staan, die ik een paar weken geleden in overleg met mij man had gemaakt.
Ik ben nog steeds wat vergeetachtig, dus ik was zelf die afspraak ook vergeten, tot de meneer met wie ik het gesprek zou hebben, gisteravond tijdens mijn dienst zei 'Tot morgen'. Ik zei dat tegen mijn man, heeft hij de ochtend vol gepland... Doordat mijn schoonvader deze week (weken?) niet kan oppassen ivm de mogelijke hernia, moet mijn man op mijn werkdag dus ook al eerder thuis komen.
Ik heb vanmorgen dus mijn afspraak af gezegd, gelukkig kon er een andere collega gaan, maar het voelt niet goed!

Tot nu toe viel het werk-kind redelijk goed te combineren, maar hier baal ik echt zo enorm van, dan mis ik toch wel mijn flexibiliteit... Vannacht heb ik niet geslapen, ik voelde me zo in de spagaat...
Ik heb het mijn manager zo goed en zo kwaad uitgelegd, maar het blijft fout voelen.
Mijn man en ik moeten het er nog maar eens goed over hebben hoe we dit aan gaan pakken, want dit wil ik niet nog een keer moeten doen...

Heeft iemand dit gevoel ook wel eens?

Hoi,
Ik vind het werk-kind combi gedeelte het lastigst van het moederschap tot nu toe.
Ik heb een baas die niet zo goed begrijpt dat mijn gezin op de eerste plaatst komt.
Zo ben ik min of meer gedwongen (anders had ik een ander baan kunnen zoeken) om een min max contract te tekenen.
Ik werk normaal 25 uur maar als collegas ziek zijn ben ik verplicht te komen op mijn vrije dagen. Dut zit mij erg hoog. Het is nog nooit nodig geweest maar het gevoel dat ik straks zoals je zegt in een spagaat kom te zitten is heel erg vervelend voor mij.
Gelukkig heb ik een flexibele oppas maar toch....ik wil niet opeens mijn kind à la minuut naar de oppas moeten brengen. Vind ik vooral voor nooya gewoon niet leuk... Maarja we zien wel hoe het loopt.
Nog een ander puntje is Overwerken. Soms is het nodig Om wat langer te blijven maar mijn man heeft als leraar zeker in deze tijd nog weleens ouder en Cito avonden. Dan moet ik gewoon op tijd naar huis....
Er zijn vast meer die dit hebben lijkt me. Ik had zelf niet verwacht dat het zo moeilijk en vooral "psychisch" zwaar is om werk en kind te combineren. Daarom en ik trots dat het me lukt om een werkende moeder te zijn.

Ik vind het ook niet makkelijk om werk en kind te combineren. Gelukkig heb ik een man die wel heel flexibel is, maar het is meer gevoelsmatig. Ik had er veel moeite mee om Roosmarijn weg te brengen. Nu gaat dat gelukkig allemaal wel goed, maar ik wil het liefst zo snel mogelijk weer bij haar zijn. Ik merk wel dat het goed is voor haar om bij een oppas te zijn en met andere mensen en kinderen in aanraking te komen, maar als er een keer een extra werkmoment is, dan vind ik het heel moeilijk om haar ook dan weer weg te brengen.
Het zal allemaal wel wennen. En tegen de tijd dat ze naar school gaat, zal het wel anders zijn hihi.

Liefs,

Terug
Bovenaan